Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Zöld utat kapott a Mercedes Franciaországban
Ésszerű döntést hozott a francia Államtanács, ami messze túlmutat a Magyarországon gyártott modelleket is érintő szankción. Alighanem új hűtőközeg kerestetik...
Az augusztus 27-én hozott határozat alapján a helyi legfelsőbb közigazgatási bíróság, az úgynevezett Államtanács ideiglenesen felfüggesztette az egyes Mercedes-Benz modellekre vonatkozó állami szankciót a Reuters értesülése szerint. Amint arról hírt adtunk, a vitás helyzetet az okozta, hogy a Daimler által a légkondícionáló rendszereknél alkalmazott hűtőközeg nem felelt meg az uniós szabályozás előírásainak, annak jelentős üvegházhatása miatt. Ez azonban egyáltalán nem véletlen: az új, elvileg környezetbarát hűtőközeg ugyanis tűzveszélyesnek bizonyult a Daimler tesztjein.
A polémia a Kecskeméten is gyártott B-osztály és a csak nálunk készülő CLA modelleket is érintette, noha a magyar gyár tájékoztatása szerint a szankció nem okozott fennakadást a termelésben.
A kecskeméti gyár modelljeit is érintette a szankció, de a termelést ez nem befolyásolta |
A Daimler azonnal reagált az Államtanács döntésére. Közleményükben azon reményüknek adnak hangot, hogy 48 órán belül megkezdik a francia hatóságok a feltartóztatott ezernyi új jármű regisztrációját.
Amíg az illetékes bíróság az elkövetkező hónapokban felülvizsgálja, hogy tartósan érvénytelenítse-e a tiltó rendelkezést, egy látszólag mellékes szálra is érdemes odafigyelni ebben a történetben.
A Mercedes és Franciaország mellett a harmadik főszereplő ugyanis az R1234yf jelű hűtőközeg, ami potenciálisan tűzveszélyesnek tekinthető – a jogi döntés nyomán már nem csupán a Daimler vélekedik így. Ha pedig tényleg ez a helyzet, az ügy szinte valamennyi gyártó új modelljeit érinti, hiszen 2011 óta új típusú autókban már tilos a nem tűzveszélyes, ám a szén-dioxidnál 1400-szor erősebb üvegházhatású R134a jelű hűtőközeg alkalmazása.
Hogy még egy oldala legyen az éremnek, számos iparági megfigyelő szerint Franciaország a kákán is csomót keresett ezzel a szankcióval, hogy visszavághasson, amiért Németország akadályozza az autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentését célzó uniós szabályok szigorítását.
A végkifejlet tehát még odébb van: bízunk benne, hogy egyszerre környezetkímélő és biztonságos megoldás születik, mindannyiunk örömére.