Gyártók Visszatér a Toyota a ralis gyökereihez

Visszatér a Toyota a ralis gyökereihez

autopro.hu | 2014.08.01 07:09

Visszatér a Toyota a ralis gyökereihez

A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC német ralin - a 2014-es FIA Rali világbajnokság kilencedik futamán mutatkozik be - erősítette meg a Toyota Motorsport (TMG).

Hirdetés

A TMG úgy döntött, hogy hátsókerék-hajtású versenyautóval tér vissza ralis gyökereihez, olyan legendás modellek előtt tisztelegve, mint a látványos Celica Twin Cam Turbo (TA64), a nyolcvanas évek raligyőztes versenyautója.

Ez a döntés tökéletesen igazodik a márka Újra beleszeretsz a vezetésbe! szlogenjéhez, valamint azon célkitűzéshez, hogy minél szélesebb körben támogassa az alulról jövő motorsport- kezdeményezéseket.

Csaknem egy évnyi fejlesztést követően augusztus 21-24. között, Trier környékén zajló német ralin veti be először a CS-R3-at, mint felvezető autót. A jármű nem vesz részt a versenyen, ám minden szakaszt kipróbálva ellenőrzi azok biztonságát és pillanatnyi állapotát és így fontos szerepet tölt be a rali során.

A CS-R3-at Isolde Holderied, az egykori világbajnok pilótanő vezeti majd. Egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy kiértékelje a prototípust, ezzel hozzásegítve a mérnököket a végső műszaki adatok meghatározását megelőző finomítások végrehajtásához. Ez elengedhetetlen az R3-as homologizációjához.

A modell teljesíti az FIA R3-as előírásait, amely engedélyezi a kétliteres boxermotor módosítását. A szoftver és a hardver (például szelepemelés vagy sűrítési viszony) megváltoztatása is része a mindenre kiterjedő fejlesztési programnak, amelynek végén az autó várhatóan 240-250 lóerőt ad majd le.

A fejlesztési folyamat során a TMG elsősorban a tömeg csökkentésére törekedett, valamint arra, hogy megbízható, biztonságos és élvezetesen vezethető autót hozzon létre.

A hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó és a részlegesen önzáró hátsó differenciálmű igazi versenyhangulatot teremt, míg az FIA homológ bukókeretet a tömeg optimalizálását szem előtt tartva tervezték és építették meg.

A CS-R3 a legkülönfélébb úttípusokon tesztelve készült fel a ralira, ahol három nap alatt, 18 szakaszon összesen 274 kilométert fog megtenni.

Kiemelt Partnereink