Gyártók Vezettük a legújabb magyar Audit

Vezettük a legújabb magyar Audit

Biró Csongor | 2013.06.12 20:13

Vezettük a legújabb magyar Audit

A győri járműgyár avatójára Audi A3 limuzinokkal érkezhettek a német és a magyar újságírók. A teljes egészében Győrben készülő négyajtóst az első között tesztelhette az autopro.hu.

Hirdetés

Szép, kényelmes finom jószág a legújabb magyar autó. Elöl és hátul is kényelmes, a kupészerű övvonal nem megy a helykínálat rovására. Vezetése könnyed, prémium hangulat veszi körül a sofőrt, aki nagyon jól érzi magát a volánnál. A kipróbált motorok halkak, a futómű kényelmes, precíz, jó visszajelzést ad, a kormányzás és a váltó pontos. Alig érezni különbséget egy A4-eshez képest.

Az A3 limuzinnal az Audi a legnagyobb globális piaci szegmensben, a kompakt limuzin osztályban jelent meg, a kocsi forgalmazása szeptemberben indul. Az A3 limuzin 1,8 méter széles, 11 milliméterrel szélesebb, mint az A3 Sportback. Magassága 1,42 méter. A motorháztető kontúrja, a lökhárítók és a hűtőrács esetében is sajátos karaktert képvisel a négyajtós modell. A hátsó szpojlert a csomagtérfedélbe integrálták. Az Audi a modellt teljes LED fényszóróval is kínálja.

Az 1.4 TFSI erőforrással a limuzin önsúlya már csak 1250 kilogramm. Az alacsony tömeg és a szilárdság érdekében az Audi a vezetőcellában számos, formára edzett acélból készült alkatrészeket használ, míg a motorháztetőt alumíniumból készíti el. Így a karosszéria nagy szilárdságot, ütközésbiztonságot és akusztikus kényelmet biztosít.

A németországi és európai piaci bevezetésekor a limuzint három négyhengeres motorral kínálják. Az újjáfejlesztett erőforrások ötvözik az Audi hatékony technológiáit – a közvetlen befecskendezést, a turbófeltöltést, az innovatív hőenergia-szabályozást és a start-stop rendszert. A teljesítmény a 2.0 TDI esetében 110 kW (150 LE), a forgatónyomaték 320 Nm. 8,7 másodperc alatt gyorsítja az A3 limuzint 0-ról 100 km/h-ra, egészen a 220 km/h-s csúcssebességig. Átlagosan 4,1 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en – amely 107 g/km szén-dioxid kibocsátási értéknek felel meg.

A teljesítmény 1.4 TFSI erőforrás esetében 103 kW-ra (140 LE) és 250 Nm-re módosul. A COD hengerlekapcsolási rendszer (cylinder on demand) alacsony terhelés esetében leállít két hengert – ezt a teszt során nem sikerült tetten érnünk. Az 1,4 literes erőforrás átlagosan 4,7 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en, a CO2 kibocsátás értéke 109 g/km. A 160 kilométeres tesztelés során, a kocsit autópályán hajtva 6,9 literes átlagfogyasztást mértünk. A 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás csupán 8,4 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség 217 km.

Az 1.8 TFSI 132 kW-el (180 LE) és 250 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedik. High-end technológiák sokaságát kínálja fel, ezek közé tartozik a duális befecskendezés is. 7,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h- ra, 235 km/h-s csúcssebességgel sportos vezetői élményt nyújt. A sajtóanyag szerint átlagosan 5,6 litert fogyaszt 100 km-en, a CO2 kibocsátási étéke 129 g/km.

Az új győri kocsit vezettük a szériában később érkező 1,6 literes, 105 lóerős motorral, amely elég dinamikusan mozgatja, a teszt során 5,7 literes átlagot mértünk, úgy, hogy az autópályán kiautóztuk a lehetőségeket. Később érkezik a kínálatba a fentebb említetteken kívül a kétliteres dízelmotor 184 lóerős változata, az 1,4 literes TFSI 122 lovas verziója, valamint még az idén megérkezik a 300 lovas 2.0 TFSI-vel szerelt S3 limuzin.

Az erőforrástól függően manuális hatfokozatú váltóval vagy az S tronic-kal szerelik. A dupla tengelykapcsolós váltó az erőfolyam megszakítása nélkül finoman váltja a sebességeket. A D fokozati tartomány maximális hatékonyságra van programozva, a sportos S tartományban a fordulatszám magasabb. A vezető dinamikus Audi drive select rendszer segítségével az S tronic efficiency-módban olyan üresjáratot kínál, mely minimalizálja a fogyasztást.

Futóművét finomított tengelysúlyelosztás (a motorizálástól függően, 60% elől, 40% hátsó viszonyban) jellemzi. Az összes motor 12 fokkal döntött, az első felfüggesztés lényegesen előrébb került. Az első felfüggesztés esetében McPherson -konstrukcióról van szó, amelynek komponensei alumíniumból készültek. Az elektromechanikus szervokormány hatékonyan, különböző támogató rendszerekkel dolgozik együtt. A négykaros hátsó felfüggesztések szintén segédvázhoz csatlakoznak, és lengőkarjaik nagy szilárdságú acélból készülnek. A spirálrugók és a lengéscsillapítók különválasztott beépítésben kaptak helyet.

Az Audi A3 limuzin enteriőrjénél is figyeltek a legapróbb részletekre. A vezetőinformációs rendszer (FIS) opcionálisan választható színes kijelzője a grafikákat 3D-ben mutatja. AZ MMI multimédiás rendszer kezelőpanelje a kardánalagútra épített konzolon kap helyet. Az automatikus váltó a kormányról is vezérelhető. Az elektromechanikus kézifék a középkonzolról aktiválható. Rendelhető alul egyenesített multifunkciós kormánykerék és sportülés is. Az Audi A3 limuzin csomagtere 425 liter (60 literrel haladja meg az ötajtós méretét), amely a hátsó ülések előre hajtásával 880 literesre bővíthető.

Az A3 limuzin is az új moduláris infotainment készletet (MIB) használja, amelynek az élén az MMI Navigation Plus áll, DVD meghajtóval és egészszavas hangvezérléssel. A nagyfelbontású 7 colos monitor a térképet részletes 3D grafikákkal mutatja. Bluetooth kapcsolattal mobiltelefonok és mobil zenelejátszók is csatlakoztathatók az MMI Navigation Plus-hoz. Választható Bang & Olufsen hangrendszer, 705 W-os, 5.1-es erősítővel, 14 hangszóróval, az első ajtókban a mélynyomóknál LED-ekkel megvilágított hangszórókerettel. Az Audi connect minden olyan technológiát egyesít, amely a vezetőt az autóval, az internettel, az infrastruktúrával és más járművekkel összeköti. Az Audi ezt a rendszert még vonzóbbá tette – az internet kapcsolat, ahol csak lehetséges az extragyors standard LTE rendszeren keresztül fut. Az LTE- telefonmodul az eddigi UMTS- modult helyettesíti, ahol az autóban mintegy 100 MBit/s letöltési sebesség érhető el.

Az Audi connect által az autó utasa az integrált WLAN- Hotspot-on keresztül internetezhet és e-mailezhet. Az Audi internet szolgáltatásai személyre szabhatók, a kínálatában a Google Earth képes navigációja, Google Street View, Audi online közlekedési információk és az Audi music stream alkalmazás, hírek és információk szerepelnek. Az online kommunikációs szolgáltatások, mint a facebook és a twitter az infotainmentbe integráltak. (Magyarországon ezek a szolgáltatások nem érhetők el, de egy órás késéssel híreket, időjárás-jelentést akár menet közben is olvashatunk.)

Az Audi connect új szolgáltatása az A3 limuzinban debütál: ezek a parkolási információk, amelyek megmutatják a parkolóhelyeket, parkolóházakat és mélygarázsokat a kiválasztott cél közelében. Ahol lehetséges, ott a szolgáltatás megnevezi a szabad helyek számát és a parkolási díjakat is.

Az Audi A3 limuzin gazdag szériafelszereltséggel rendelkezik. Így többek között található benne térd-légzsák is. A színes vezetőinformációs rendszer az Ambition és az Ambiente felszereltség esetében tartalmaz egy hatékonysági programot a sebességváltáshoz és figyelmeztet a szünet tartására is.

Az opcionális vezetési rendszerek is a felső kategóriába tartoznak: az adaptive cruise control (ACC) 150 km/h sebességig megtartja a kívánt távolságot az limuzin előtt haladó járműhöz képest, az assistenz pakettel ez 200 km/h sebességig érvényes. Összehangolva az S tronic-kal az ACC ehhez még egy stop&go funkciót is tartalmaz alacsonyabb sebességekhez.

Rendelhető panoráma üvegtető és adaptív xenonlámpa, ami a navigációval együttműködve világítja meg az utat. A sávtartó kamerája a közlekedési táblákat is felismeri és informálja a vezetőt.

Kiemelt Partnereink