Gyártók Vezettük a legmagyarabb Mercedest

Vezettük a legmagyarabb Mercedest

Biró Csongor | 2013.05.12 08:52

Vezettük a legmagyarabb Mercedest

Újabb világszínvonalú Mercedes-Benz személyautó gyártása kezdődött meg Kecskeméten: a világ egyik legjobb légellenállási-együtthatójával, avantgárd kupé-designnal és kívánságra összkerékhajtással készülő CLA-val a márka új szegmenst alapít. A Mercedesek legszebbikét csak nálunk gyártják.

Hirdetés

Négyajtós kupéként az új modell a CLS-t megalkotó elképzelésen alapul, ami 2003-as debütálás óta számos követőre talált. Keret nélküli ajtóival a CLA a Concept Style Coupé koncepcióautó formavilágát helyezi át közvetlenül a sorozatgyártásba. Az újdonság alapfelszerelései között megtalálható a radartámogatású fékrendszer, amely hét kilométer/órától figyelmezteti a vezetőt az akadályra és a fékpedál megnyomásakor precízen szabályozott fékezést kezd meg. A CLA már rendelhető, alapára 122 lóerős benzinmotorral 8,34 millió forint.

Mercedes-Benz CLA

Sokféle asszisztens-rendszer támogatja és tehermentesíti a CLA vezetőjét. Széria például az fáradtságra figyelmeztető és a már említett ütközésmegelőző. Kaphatók a CLA-hoz a bevált asszisztens-rendszerek is, mint a sáv-csomag, holttér- és sávtartó asszisztenssel, vagy az adaptív távfény-asszisztens. A hosszirányú és merőleges parkolóhelyekre az opcionálisan elérhető aktív parkoló-asszisztens önműködően beáll.

A középkategóriás kupé hossza 4,63 méter, szélessége 1,77 méter, magassága 1,43 méter. A CLA első futóműve McPherson rendszerű, a hátsó térlengőkaros, a kerekeken ébredő hossz- és keresztirányú erőket felvevő, oldalanként három kereszt- és egy hosszlengőkarral. Ezáltal egymástól függetlenül szabályozható a hosszanti- és a kereszt-dinamika. A CLA jellemzője a hátsó híd tartójának elasztikus rögzítése, amely a menetkényelmet javítja. A rugózatlan tömeg csökkentése érdekében alumíniumból készülnek a kerékagyak és a rugótámasztó lengőkarok. Kétféle futómű-hangolás között lehet választani: az alap a komfortos, opció pedig a sportosan-kényelmes sportfutómű, elöl 20, hátul 15 milliméterrel leültetve.

A futóműtől függetlenül valamennyi CLA direkt kormányzással készül. Ez az elektromechanikus szervokormány, a szokásos megoldásokkal összehasonlítva, jobb visszajelzést ad a vezetőnek a menetállapotokról, és jelentősen hozzájárul az autó hatékonyságához, hiszen csak akkor vesz fel energiát, ha csakugyan szükség van rá a rásegítéshez. Ezen kívül, a kormánymű lehetővé tesz különböző kormányrásegítési funkciókat, amelyeket az ESP vezérlőkészüléke vált ki. Ilyen az ellenkormányzás túlkormányzottság esetén, valamint a kormánykorrekció abban az esetben, ha a CLA változó tapadású útfelületeken (µ-Split) kezd fékezni. A rendszer emellett képes a fronthajtás kormányzási befolyásának mérséklésére, valamint az oldalszél és az oldalra lejtő út hatásának kiegyenlítésére.

A Mercedes-Benz kínálatának legszebb darabja kívánságra a teljes mértékben variálható nyomatékelosztású 4MATIC állandó összkerékhajtással készülhet. Az új 4MATIC főbb szerkezeti elemei a 7G-DCT automatizált duplakuplungos váltóműbe integrált erőátvitel a hátsó tengely felé, valamint a hátsó differenciálmű, beépített, elektrohidraulikus vezérlésű lamellás tengelykapcsolóval. Ez utóbbi változtatja fokozatmentesen a hajtónyomatékot az első és a hátsó tengely között. A vetélytársakhoz képest kisebb súly és a magas hatásfok további előnye e konstrukciós megoldásnak.

Egy évvel azelőtt, hogy 2014-ben hetályba lép az új európai Euro 6 kipufogógáz-szabvány, az új Mercedes-Benz CLA valamennyi benzinmotorja és a csúcs-dízelje máris hozza az elvárt határértékeket. Az 1,6 és 2,0 liter lökettérfogatú benzinmotorok teljesítményskálája a CLA 180 90 kW-jától (122 LE) a CLA 200 115 kW-ján (156 LE) keresztül a CLA 250 155 kW-jáig (211 LE) terjed. Dinamikusan húz és maximálisan hatékony a két dízel is: a CLA 200 CDI 100 kW-ot (136 LE) ad le, nyomatékmaximuma 300 Nm (2013. harmadik negyedévétől kapható), a CLA 220 CDI 2,2 literes és 125 kW-os (170 LE), nyomatéka 350 Nm, emissziója csupán 109 g CO2 per kilométer. Tesztünk során a legerősebb benzines és a közepes benzinessel próbáltuk ki a CLA-t. Előbbi végletekig sportos, de a 156 lovas 1,6 literes is könnyedén mozgatja a CLA szép testét. Mindegyik motor esetében szériafelszerelés az ECO Start-Stop funkció. Az erőátvitelről hatfokozatú manuális sebességváltó vagy a komfortot és a sportosságot ötvöző 7G-DCT duplakuplungos automata gondoskodik.

A komfort hibátlan, legalábbis, ami az első üléseket illeti. Akit zavar a CLA alacsony hátsó belmagassága, az ne vegyen kupét. Hátul főleg gyerekek érzik jól magukat. Az ESP-t kikapcsolni csak menüből lehet, az automatikus váltó karocskája a kormány mögött található, a jól felszerelt változatokban harman/kardon hifi szól.

A modellek áttekintése:

Típus

CLA 180

CLA 180 BE Edition

CLA 200

CLA 250

CLA 220 CDI

közvetlen benzinbefecskendezés

közvetlen befecskendezés

Lökettérfogat

cm3

1.595

1.595

1.595

1.991

2.143

Váltómű

6-fokozatú

6-fokozatú

6-fokozatú

7G-DCT

7G-DCT

Teljesítmény

kW (LE)

90 (122)

90 (122)

115 (156)

155 (211)

125 (170)

max. nyomaték

Nm

200

200

250

350

350

Kombinált fogyasztás

l/100 km

5,4 – 5,6

5,0

5,5 – 5,7

6,1 – 6,2

4,2 – 4,5

CO2-emisszió

g/km

126 - 130

118

127 - 131

142 - 144

109 - 117

Gyorsulás

0-100 km/h

S

9,3

9,9

8,6

6,7

8,2

Csúcssebesség

km/h

210

190

230

240

230

Kiemelt Partnereink