Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nagyot esett márciusban a járműipari termelés
2024.05.08 15:18A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának
2024.05.08 13:32UWB kommunikációval és gyorskapukkal folytatódott a második nap
2024.05.08 12:18Akkuipari fejlesztésekről tárgyal a kormány és a Nio
2024.05.08 10:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Veszélyes hibát rejthetnek a Tesla Model S-ek
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) új nyomozást indított miután tizenegy bejelentésből kiderült, hogy bizonyos Tesla Model S-eknél a médiavezérlő egység meghibásodása az érintőképernyőn vezérelt funkciók elérhetetlenné válását okozhatja.
A vizsgálat előzetes szakasza mintegy 63 ezer, 2012 és 2015 között gyártott Model S-t érint. Ezekben az autókban a médiavezérlő egység Nvidia Tegra 3 processzora egy 8 GB-os eMMC NAND flashmemóriát használ. A memória írási/törlési ciklusokban kifejezett élettartama túl rövid lehet, ami a vezérlő időelőtti tönkremeneteléhez vezethet.
A meghibásodás folytán elérhetetlenné válhatnak a középkonzoli érintőképernyő olyan funkciói, mint például az infotainment, a navigáció, az internetes keresés vagy a tolatókamera képének megjelenítése. A bejelentések alapján a memória tönkremenetele akár biztonsági figyelmeztetések elmaradását is eredményezheti, illetve a töltési áramerősséget és az akkumulátor maximális töltöttségi szintjét is korlátozhatja, továbbá a klímavezérlés Auto módban ragadhat.
A hibajelenségek megjelenését olyan, fokozódó teljesítményromlások és hibák előzik meg, mint a programok lassabb betöltése vagy az internetkapcsolat átmeneti megszakadása.
Az NHTSA-nál tett panaszokból az is kiderült, hogy a Tesla az autótulajdonosoktól elvárja, hogy a garancia lejárta után fizessenek a vezérlőegység cseréért.
A vezetési funkciók nem érintettek
Az NHTSA által elindított vizsgálat során a kiterjedtség és az előfordulási gyakoriság mellett azt is fel fogják mérni, hogy a fékezést, kormányzást, valamint sebességszabályozást nem érintő hibajelenségek pontosan milyen biztonsági kockázatokat rejtenek.
A Reuters cikkéből megtudható, hogy a Tesla a szóban forgó médiavezérlő egységet építette be 159 ezer 2012 és 2018 között készült Model S-be és 2016 és 2018 között gyártott Model X-be is.