Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Veszélyes alkalmazást von vissza a Nissan
A Leaf modellhez kapcsolódó applikációt szüntetett meg a japán autógyártó, a lépésre kiberbiztonsági okok miatt került sor.
A TheNissanConnect EV nevű program segítségével a Leaf tulajdonosai az autó hűtését és fűtését tudták kontrollálni okostelefonjukon keresztül, azonban az alkalmazás illetéktelenek számára is lehetővé tette az autó adatainak megszerezését. A hackerek egy biztonsági rést kihasználva hozzáférkőzhettek a vezetési előzményekhez, és akár az autó termikus rendszerének beállításait is módosíthatták.
A hibára az Automotive News értesülései szerint egy ausztrál kutató, Troy Hunt még január 23-án hívta fel a Nissan figyelmét, azonban a gyártó csak egy hónappal később tiltotta le az alkalmazást. A japánok közlése szerint azért nem tették azonnal elérhetetlenné a szolgáltatást, mivel vizsgálataik szerint a jármű biztonságos működését nem befolyásolta a hiba, és a tulajdonosok személy szerinti azonosítása sem volt lehetséges illetéktelenek számára. Az alkalmazás javításának ideje alatt a Leaf-tulajdonosok továbbra is használhatják annak webes változatát, azt ugyanis nem érinti a hiba.
Az eset kapcsán újra napirendre került az autók szoftveres biztonságának témaköre: valószínűsíthető, hogy a dolgok internetének terjedésével kisebb-nagyobb kiberbiztonsági problémák a jövőben is előfordulnak majd egy-egy gyártónál, azonban megítélésük nem egyértelmű: mi számít komoly, a jármű biztonságos üzemeltetését veszélyeztető hibának? Mi az, ami miatt azonnali visszahívás, vagy egyes részszolgáltatások letiltása szükséges? Az egyértelmű válaszokat egy alapos jogalkotási folyamat hozhatja meg.