Gyártók Úttörő logisztikai projekt részese az Audi Hungaria

Úttörő logisztikai projekt részese az Audi Hungaria

autopro.hu/V.M. | 2022.06.07 16:21

Úttörő logisztikai projekt részese az Audi Hungaria

Fotó: Audi MediaCenter

Az Audi vállalati szinten eddig egyedülálló módon a jövőben teherautók helyett vonattal fogja szállítani az akkumulátorcellákat és -modulokat brüsszeli gyárába a magyarországi telephelyéről. Az évente 2600 tonna szén-dioxid-kibocsátás megtakarítását lehetővé tevő átállás modellként szolgál, ugyanis amennyiben lehetséges, később minden akkumulátor-komponens szállításához a vasutat használná az Audi.

Hirdetés

Az Audi a fenntarthatóság felé vezető út egy fontos lépéseként tekint a DB Cargóval együttműködésben megvalósuló átállásra, ami közleménye szerint radikális csökkenést hoz az emisszióban, miközben millió eurókban mérhető költségmegtakarítást is lehetővé tesz.

Az átállás már májusban elkezdődött, befejezése pedig 2023 elején esedékes. Az Audi arra fog törekedni, hogy a jövőben minden termelőüzeménél meghonosítsa ezt a szállítási koncepciót az akkumulátorok alkatrészei esetében.

Egy tucat teherautóval kevesebb az utakon

Egészen eddig a Brüsszelben készülő Audi e-tron és e-tron Sportback modellekhez az akkumulátorcellákat és -modulokat egy körülbelül 1300 kilométer hosszú úton teherautókkal szállították a magyarországi beszállítótól. Minden egyes nap 12-15 teljesen megpakolt járműnek kellett útnak indulnia.

Mivel a beszállító nem rendelkezett vasúti kapcsolattal, a DB Cargo az Audi Hungaria győri telephelyének közvetlen közelében egy új logisztikai központot épített. A beszállítótól először teherautókkal ide szállítják a Belgiumba szánt alkatrészeket, majd azokat vonatokra rakodják át, hogy megkezdhessék több mint ezer kilométeres útjukat. Az első fázisban csak egy könnyűszerkezetes raktárat készítettek, de már tervezés alatt áll a bővítés.

Fotó: Audi MediaCenter

A vasúti szállítási útvonal azon szakaszain, ahol az lehetséges, az Audi a DB Cargo DBeco plus szolgáltatását használja. Ez annyit tesz, hogy az érintett szakaszokon, melyek Németország és Ausztria, a felhasznált energia kizárólag megújuló forrásokból származik. A magyarországi és belgiumi távokat a DBeco neutral szolgáltatással fedik le – ekkor a karbonkibocsátást azt máshol csökkentő projektekkel ellensúlyozzák.

Az akkumulátorok állapotának vasúti szállítás közbeni figyelemmel kísérése érdekében az Audi egy digitális platformot, valamint speciális szenzortechnológiát használ.

Nagy szerepet kap a vasút

2025-től az Audi minden akkumulátorcellát és -modult, illetve a hasonlóan nagy forgási sebességű alkatrészeket kizárólag vonattal kívánja szállítani.

Az Audi egyébként már ma is nagyban támaszkodik a vasúti fuvarozásra, például az európai üzemekben készülő járművek mintegy 68 százalékát vasúton szállítják el, és ez az arány csak nőni fog a jövőben.

Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint ötmillió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink