Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb üzemét állítja le a Ford
Egy újabb, ezúttal az Ohio állambeli gyárát állítja le a Ford, míg a Fiat Chryslert is magába foglaló Stellantis egyes Ram pickupokat csak félig tud összeszerelni az egyes félvezető komponensek hiánya miatt.
A chiphiányra visszavezethetően a Ford a március 22-i héten leállítja Ohio államban található összeszerelőegységét, amit csak a 29-vel kezdődő héten fog újraindítani. Egy másik, a Kentucky állambeli kisteherautó-gyárban csak kettő műszakban fog folyni a termelés három helyett, ugyancsak március 28-val bezárólag.
A Ford korábban már több üzemében is szüneteltette a termelést a félvezető komponensek rossz hozzáférhetősége miatt. A romániai üzemben például február végétől nyolc napig nem folyt munka, míg a Fiestát is gyártó kölni egységben március 1. és 22. között állnak a gyártósorok.
Már a drága modellek gyártása is akadozik
A többek között az autógyártás gyors felfutásának, illetve a laptopok és játékkonzolok iránti kereslet megugrásának betudható chiphiány miatt az autógyártók világszerte termelésük visszafogására kényszerülnek.
Hogy csökkentsék az alkatrészhiány hatásait, az elérhető félvezetőket a jövedelmezőbb modellek készítésére csoportosítják át, mostanra azonban már azoknak a gyártásában is fennakadások jelentkeznek.
A Ford az Európában nem forgalmazott F-150 pickupokat és egyes más modelljeit is félkész állapotban kezdte tárolni. Ugyanez a helyzet a Stellantis-nál is, ami a Ram 1500 Classic pickupokat nem tudja teljesen összeszerelni. A Reuters értesülései szerint a vállalat, a Fordhoz hasonlóan előreláthatóan több hétig fogja tárolni járműveit, mielőtt azokat befejezhetnék és kiszállíthatnák.