Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb híresztelések a Renault és a Fiat egyesüléséről
Négy százalék körüli emelkedéssel reagált a Renault és a Fiat árfolyama is arra a hírre, hogy az olasz gazdasági napilap, az Il Sole 24 értesülései szerint a két autógyártó továbbra is kapcsolatban maradt egymással és vizsgálják egy esetleges összeolvadás mikéntjét.
Az egyesülés lehetősége már korábban is felmerült, de akkor a Renault két nagytulajdonosa, a francia állam és a Nissan miatt meghiúsult.
A nagytulajdonosok érdekei
„A Fiat már régóta keresi azt a partnert, akivel hatékonyan tudna együttműködni. Ebbe a folyamatba illeszkedik eleve a Chrysler megvásárlása és a Ferrari kiszervezése egy külön tőzsdei társaságba. A Renault-val való együttműködés a francia autógyártó két 15-15 százalékos arányú, nagytulajdonosa a francia állam és a Nissan miatt lassult le” – húzta alá az Autoprónak Nagy András, az Erste Befektetési Zrt. elemzője.
Hatékony együttműködés
A Nissan inkább hármas, Fiat-Renault-Nissan együttműködést szeretne és nehezményezte, hogy ki akarják hagyni. A francia állam és, mellesleg a Fiatban tulajdonrésszel nem bíró, de szabályozóként fontos szerepet játszó olasz állam is azt akarta elérni, hogy a Renault-Fiat egyesülés után ne zárjanak be gyárakat és ne küldjenek el embereket. Pedig az együttműködésnek a jobban optimalizált gyártás lett volna, ami elbocsátásokkal járt volna, amit a párizsi kormány az erős francia szakszervezetek nyomsására elfogadhatatlannak tartott” – tette hozzá Nagy András. A Renaul-Fiat együttműködés jövője szerinte azon múlik, hogy a Nissan kap-e szerepet a folyamatban és miként tudnak úgy hatékonyan együttműködni, hogy az a tulajdonosoknak is elfogadható legyen.
Nyitókép: instagram.com/gessnermotors