Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új vezető kerül a Volkswagen márka élére
A Volkswagen felügyelőbizottságának döntése szerint július 1-től a Volkswagen márka vezérigazgatói posztját már nem Herbert Diess, hanem a márka operatív igazgatója, Ralf Brandstaetter fogja betölteni, akinek elsődleges feladata a legnagyobb németországi üzemeket érintő költségcsökkentés megtervezése és levezetése lesz.
A felügyelőbizottság június 8-i határozata lehetővé fogja tenni, hogy Diess, aki egyben a teljes a Volkswagen konszern vezérigazgatója is, jobban összpontosíthasson a vállalatcsoport irányítására. Diess azt közölte, hogy Ralf Brandstaetter az egyik legtapasztaltabb menedzserük, ezért örömmel fogadta, hogy vezérigazgatóként fogja vezetni a Volkswagen márka fejlődését.
A vezetésben végbemenő változások részeként emellett Stefan Sommer, a Volkswagen AG igazgatótanácsának alkatrészekért és beszerzésért felelős tagja június 30-án önként fog távozni a vállalattól. A 2018-ban kinevezett Sommer feladatai közé tartozott például az autógyártó elektrifikációja miatt szükségessé vált gyárépítésekkel kapcsolatos beszerzések levezénylése is.
Még hátra van a megegyezés
Diess és a menedzsment már hetek óta próbál egyezségre jutni az elektromos járművek miatt szükségessé vált költségmegtakarítás mértékéről, illetve menetéről a szakszervezeti vezetőkkel, akik a tizenkilenc fős felügyelőbizottságban kilenc fővel képviseltetik magukat.
A megtakarítások célja, hogy segítse a források előteremtését a Volkswagen 34 milliárd eurós, elektromos és autonóm járművekre irányuló befektetésére, valamint akkumulátorok beszerzésére, mely várhatóan 50 milliárd eurót fog felemészteni – jelenti a Reuters.