Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új elektromos furgonokat jelentett be a VW
A Volkswagen Nutzfahrzeuge arra törekszik, hogy 2030-ra Európában típuspalettájának legalább 55 százaléka akkumulátoros elektromos járművekből álljon. Ezt nemcsak a már bejelentett modellekkel – mint például az ID. Buzz és az e-Crafter –, hanem új, elektromos meghajtású járművekkel érné el.
A Volkswagen Csoport kishaszongépjárműveket gyártó brandjének ez az értékesítési célja a továbbfejlesztett „Grip 2030” stratégia része, amelynek részleteit először az éves sajtótájékoztatón mutatták be. „2030-ra Európában járműveink több mint 55 százaléka akkumulátoros elektromos hajtású lesz, amelyet „zöld” elektromosság hajt majd” – mondta a Volkswagen Nutzfahrzeuge (VWN) vezérigazgatója, Carsten Intra.
A hannoveri üzemben már az ID.Buzz bevezetésének utolsó előkészületei zajlanak – ez magában foglalja több mint 5000 alkalmazott elektromos járművek gyártásában való minősítését. Az alkalmazottak mintegy 60 százaléka szerezte meg a képesítést eddig, a maradék 40 százaléknak pedig a termelés megkezdéséig kell eljutniuk odáig.
„Elkezdjük az ID.Buzz Cargo sorozatgyártását” – jelentette be Lars Krause, a VWN értékesítési vezetője. A modellből 2022-re 12-15 ezer darab gyártását tervezik, ezt 2023-ban 50-60 ezer jármű követi majd.
Jönnek további modellek is, de lassan
A vállalat további teljesen elektromos modelleket szeretne fejleszteni. Az ID.Buzz és a Crafter kisteherautó elektromos változata mellett a Forddal közösen fejlesztett Amarok pick-up jöhet szóba – a modellt 2022 nyarán mutatják be. A pickup lehetséges elektromos változatát azonban még nem mutatták be. Ezt az ID.Kalifornia követi 2025-től, ami egy elektromos lakókocsi lesz.
Az eladások fennmaradó 45 százaléka 2030-tól plug-in hibrideket, valamint a „tiszta” belső égésű motorral szerelt járműveket fog tartalmazni – a pontos részesedést azonban nem említi a cég. Ami a plug-in hibrideket illeti, a VW T7 Multivan eHybrid rendeléseit leállította a vállalat a hosszú szállítási határidő miatt, ami már meghaladta a 12 hónapot – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!