Gyártók Továbbfejlesztett turbó kerül az új Insigniába

Továbbfejlesztett turbó kerül az új Insigniába

autopro.hu | 2013.08.15 10:55

Továbbfejlesztett turbó kerül az új Insigniába

Alacsony fogyasztással, kategóriájában a legáramvonalasabb alaktényezővel, környezetkímélő motorokkal érkezik az Opel új középkategóriás limuzinja és kombija.

Hirdetés

Az új Opel Insignia a szeptember közepén tartandó Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, mi azonban már most összefoglaljuk, mit újítottak az eddig is népszerű modellen a németek.

Erőforrások tekintetében a kétliteres turbódízel két teljesítményfokozatban készül (88 kW/120 LE vagy 103 kW/140 LE), csupán 99 g/km a CO2-emissziója (a Sports Tourer esetén 104 g/km CO2). Ezzel az „A+” hatékonysági kategóriába tartozik. A Start/Stop funkcióval és hatfokozatú sebességváltóval ellátott négy- és ötajtós kivitel kombinált fogyasztása mindössze 3,7 liter (a kombi kivitelnél 3,9 l/100 km) – kiemelkedő adatok a középkategóriában.

Az új Insignia 2.0 CDTI két teljesítményfokozatban készül (120 és 140 LE), 99 g/km a CO2 emissziója.

A 140 lóerős változat ráadásul úgy ad le tíz lóerővel többet az elődmodellnél, hogy közben 14 százalékkal kevesebbet fogyaszt és 13 százalékkal alacsonyabb a CO2 kibocsátása.

A hivatalos értékek szerint még az előbbieknél erősebb, 163 lóerős változat is csak 4,3 litert fogyaszt és 114 gramm CO2-t bocsát ki (Sports Tourer: 4,5 l/100 km és 119 g/km CO2), ezáltal szintén a legmagasabb, „A+” hatékonysági kategóriába kerül.

Húzóerejükkel ugyancsak kitűnnek a 2.0 CDTI motorok, a 120 lóerős változat nyomatéka 320 Nm, a 140 lóerősé pedig 370 Nm, a front- és összkerékhajtással egyaránt kapható 163 lóerős változat 380 Nm-t produkál.

Elegáns, gazdaságos, erős

A csúcs dízel a 143 kW/195 LE teljesítményű 2.0 BiTurbo CDTI, imponáló, 400 newtonméteres nyomatékkal, 4,7 literes átlagfogyasztással. 8,7 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 230 km/h (Sports Tourer: 8,9 s és 225 km/h). A 125 grammos CO2 kibocsátás az „A” hatékonysági kategóriába sorolja a biturbós dízelt (Sports Tourer: 4,9 l/100 km és 129 g/km CO2). A fronthajtás és a manuális váltó mellett az Insignia BiTurbo adaptív összkerékhajtással és hatfokozatú automatával is kapható.

Az új benzines erőforrások közül kiemelkedik a két közvetlen befecskendezéses turbómotor: a 2.0 SIDI Turbo (SIDI = Spark Ignition Direct Injection, szikragyújtású közvetlen befecskendezés) 184 kW/250 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal, az 1.6 SIDI Turbo 125 kW/170 lóerővel és 280 Nm nyomatékkal bír. Az 1.6 literes motor átlagfogyasztása 5,9 liter, károsanyag-kibocsátása 139 g/km (Sports Tourer: 6,2 l/100 km és 146 g/km) – az értékek 16 százalékkal jobbak az előző turbóénál.

Az 1.6 SIDI Turbo fogyasztása 5,9 liter/100 km, CO2 emissziója 139 g/km - az értékek 16 százalékkal jobbak az előző turbóénál

A benzines alapváltozat az Euro-6-os szabványnak megfelelő, 140 lóerős 1.4 Turbo, amely a piaci bevezetés óta szerepel a kínálatban. Nyomatéka 200 Nm (túltöltéssel 220 Nm), átlagfogyasztása 5,2 liter, emissziója 123 gramm CO2 kilométerenként (Sports Tourer esetén 5,6 l/100 km és 131 g/km CO2).

Gazdaságos alternatíva a gázüzemű, ugyancsak „A” hatékonysági kategóriába sorolt 140 lóerős Insignia 1.4 LPG. A vonatkozó értékek 200 Nm nyomaték, 7,6 liter/100 km átlagfogyasztás (Sports Tourer: 7,9 l/100 km), 124 g/km CO2 (Sports Tourer: 129 g/km CO2). Kettős üzemmóddal a hatótáv eléri az 1700 kilométert.

A 0,25-ös alaktényezőjű Insignia a világ legáramvonalasabb ötajtós limuzinja, 0,28-as értékkel az Insignia Sports Tourer kategóriájának legáramvonalasabbja

Az Insignia alacsony fogyasztásához hozzájárul a karosszéria légellenállásának csökkentése is, például az alváz nagy felületű burkolása, a szélesebb első spoiler, a hátsó lámpák áramvonalazott háza és a kilépőél. Modern részlet a Start/Stoppal felszerelt Insignia 2.0 CDTI mindkét teljesítményváltozatában az aktív Aero-Shutter, amely hidegindítás után elzárja a hűtőmaszkot. A motorházon átáramló levegő ugyanis normál körülmények között nyolc százalékát adja az autó légellenállásának... Az elzárás hatására gyorsabban eléri üzemhőmérsékletét, kevesebbet fogyaszt és tisztábban működik a motor. Mindezek hatásának köszönhetően a 0,25-ös alaktényezőjű Insignia jelenleg a világ talán legáramvonalasabb ötajtós limuzinja, míg a sorozatgyártású kombik között a Sports Tourer alighanem ugyancsak megérdemli a címet a maga 0,28-as értékével.

Kiemelt Partnereink