Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tovább élhet a Škoda Fabia az Euro 7 lazításával
A cseh Škoda Auto vezetői olyan nyilatkozatokat tettek, amik arra engednek következtetni, hogy a Fabia kisautó tovább maradhat a kínálatban, és akár egy új generációt is kaphat, amennyiben az Európai Unióban az Euro 7-et a lazított követelményekkel vezetik be.
A sok kritikát szült Euro 7 egyik hibájának nevezték, hogy a szigorúbb kibocsátási követelményeknek megfelelés olyan műszaki módosításokat tenne szükségessé a belső égésű motoros autókban, ami a kisebb modellek árát túl magasra hajtaná, ezzel ellehetetlenítve azokat.
A Škoda vezére, Klaus Zellmer korábban olyan utalást tett, hogy a szigorítás a Fabia végét jelentheti, most azonban, hogy az uniós miniszterek az Euro 7 követelményeinek lazításáról állapodtak meg, a kisautó jövője sokkal biztosabbnak tűnik.
Zellmer az Autocar brit autós magazinnak nyilatkozva a Fabia kilátásairól elmondta: „nem mondanám, hogy megmentették, de kitolták a potenciális élettartamát.”
Még lehet egy új Fabia
A Fabia mostani generációját 2021-ben dobták piacra, így az utód generáció érkezése 2028 körül lenne esedékes. Zellmer nem említett pontos dátumokat a Fabia hátra lévő életideje kapcsán, egy lehetséges következő generáció kifejlesztése kapcsán azonban azt mondta: „Majd meglátjuk. A lehetőséget nyitva kell hagynunk.”
Martin Jahn értékesítési vezető szintén optimistán nyilatkozott: „Ha az Európai Parlament elfogad egy változatot, ami közel áll a most bemutatotthoz, akkor folytatni tudjuk ezen autók gyártását, ami szerintem a helyes út.”
A Škoda elméletileg egészen 2034 végéig forgalmazhatja a belső égésű Fabiákat az EU-ban. Az Euro 7 még további megvitatás előtt álló legfrissebb tervezete szerint az új személyautók emissziós követelményeit az Euro 6 szintjén hagynák, viszont korlátoznák a fékek és az abroncsok kopása során keletkező részecskék mennyiségét.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!