Gyártók Tökéletlenül alkotott tökéletes tanulmányt a Peugeot

Tökéletlenül alkotott tökéletes tanulmányt a Peugeot

autopro.hu | 2014.04.13 12:19

Tökéletlenül alkotott tökéletes tanulmányt a Peugeot

Az Exalt a gyökeres újítást választotta, elvet minden felesleges anyagot, és csak a valóban hasznosakat őrzi meg. A felhasznált anyagok a francia és a kínai kultúra találkozásából és tudáskincséből születtek meg; minden egyes anyagot a hatékonyság jegyében, maximális körültekintéssel választottak ki.

Hirdetés

Az 1920-30-as évek francia autógyártása előtt tisztelegve a tanulmány nyersacél karosszériája teljes egészében kézi munkával készült.

A jobb légellenállási együttható elérése érdekében a hátsó része cápabőr textil borítást kapott. A biomimikri területéről származó anyag technikai szemcsés szerkezetének köszönhetően jelentősen javítja a jármű aerodinamikai képességeit, és ezzel csökkenti a fogyasztását.

Az utasok fokozott kényelmét szolgálja a innovatív légtisztító rendszer. Az autó álló helyzetében, amikor nem ül benne senki, baktérium- és gombaölő szereket bepermetezve megtisztítja az utastér levegőjét és a belső felületeket. Indulás után viszont másik üzemmódba vált, aktív szűrője segítségével a beáramló levegőt folyamatosan megtisztítja az organikus és mechanikus részecskéktől.

Az általános gyakorlat szerint az autóiparban hibamentes bőrt használnak fel, amelyet cserzéssel tovább tökéletesítenek. Ez a tanulmány a kisebb anyagveszteséget célozza, ezért az egyediséget és a természetességet hangsúlyozza az esztétikai hibák vállalásán keresztül. A környezettudatosság érdekében a felhasznált bőrök vegyszeres kezelést egyáltalán nem kaptak.

A mindössze 1700 kg súlyú tanulmányt plug-in HYbrid4 hajtással látták el, melynek 340 LE-s összteljesítménye megoszlik a négy kerék között.

A mívesen kialakított motorházfedél a Peugeot Sport által kifejlesztett 270 lóerős 1.6 THP motort rejt. A hatfokozatú automatikus váltóval egybekötött, négyhengeres benzinmotor a világ egyik legjobb fajlagos teljesítményével rendelkezik, ez közel 170 LE/l.

Hátul a több lengőkaros futóműbe épített 50 kW-os elektromos motor hajtja az autót az elektromos és a hibrid szakaszokban, másik funkciója az akkumulátor feltöltése a fékerő visszanyerésével. Amikor a vezető lelép a gázpedálról, a fékezést az elektromos berendezés ellenállási nyomatéka biztosítja. A HYbrid4 technika tehát elektromos energiává alakítja át a mozgási energiát, amely egyébként a tárcsákon és betéteken keresztül elveszne.

Az intelligens HYbrid4 hajtás minden pillanatban az adott helyzetnek leginkább megfelelő hajtásmódot választja ki a rendelkezésre álló lehetőségek közül (kizárólag elektromos, kizárólag benzines, benzines-elektromos hibrid), és ezzel folyamatosan alkalmazkodik a vezető szándékához.

Kiemelt Partnereink