Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Többé nem kell megvenniük az akkumulátort a NIO vásárlóinak
Az elektromos autókat gyártó kínai NIO vásárlói számára mostantól elérhető az akkumulátor mint szolgáltatás (Battery as a Service – BaaS) lízingkonstrukció. Az innovatív megoldással azoknak, akik a márka tisztán elektromos modelljeit választják, lehetőségük lesz az energiatároló egységeket lízing keretében használni, ahelyett, hogy megvennék azokat a járművekkel együtt.
Azáltal, hogy a vásárlók az ES8, ES6 és EC6 modellekhez a 70 kilowattórás akkumulátort lízingelik, az autójukhoz 10.130 dollárral olcsóbban juthatnak hozzá, míg magának a telepnek a használatáért havi 142 dollárt kell majd fizetniük.
A lízing ideje alatt az akkumulátorok tulajdonosának szerepét a külön erre a célra, a NIO, a CATL és kettő másik kínai partnerük által létrehozott Battery Asset Company fogja betölteni. A négy vállalat egyenként 28,9 millió dollárt fektet az új cég létrehozásába, amiben 25-25 százalékos részesedéssel fognak rendelkezni.
William Bin Li, a NIO alapítója és elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy már régóta tervezték a BaaS konstrukció bevezetését, ami lehetővé fogja tenni vásárlóiknak, hogy élvezhessék az alacsonyabb vételár, illetve a flexibilis akkumulátorcsere adta lehetőségeket, a telep megfelelő teljesítményének biztosítása mellett.
Saját hálózat gondoskodik az akkuk cseréjéről
A lízingelési idő lejártával az akkumulátorok ismételt cseréjét a NIO saját csereállomásaiban fogják elvégezni. Az igen kompakt, körülbelül három parkolóhelynyi helyet elfoglaló állomásokból mára 143 található Kína 64 városában. A 2018 májusa óta épülő hálózat állomásaiban idén május végén végezték el a félmilliomodik akkumulátorcserét, amik száma mára 800 ezer felett jár.
Bár a NIO akkumulátorlízingelési konstrukciója újszerű, nem teljesen egyedülálló. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, nemrég egy másik kínai cég is hasonló projektbe kezdett, flottaüzemeltetőket célozva. A program nem csupán a villanyautók vételi árának csökkentését célozza, ugyanis az energiatároló egységek utóéletével kapcsolatos problémákat is kezelni kívánja.