Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Több hónapot csúszik a Hyundai Ioniq 6
A Hyundai Ioniq 6 részben újratervezés, részben gyárátalakítás miatt késhet. Jelenleg úgy tűnik, 2022 májusában vagy júniusában kezdődhet meg az elektromos modell gyártása, ám a Hyundai egyelőre nem adott ki hivatalos közleményt az ügyben.
Koreai források a Hyundai belső levelezésére hivatkozva arról írnak, hogy a gyártó továbbra is újra akarja tervezni az első és a hátsó lökhárítót, valamint a lámpákat is. A változások következtében várhatóan 20 milliméterrel hosszabb lesz az Ioniq 6, így is a 4,9 méter alatt marad a modell – ez meglepő lépés, hiszen általában a tömeggyártás előtt egy évvel a dizájnon már nem szoktak változtatni a gyártók.
Az Ioniq 6 a Hyundai Prophecy tanulmányautón alapszik, ám még kérdéses, összességében mennyire fog tőle eltérni. A Concept 45 alapján készült Ioniq 5 például igen csekély mértékben tér el a tanulmánytól. Az Ioniq 6 néhány prototípusát a közelmúltban látták: az ajtókilincsek helyzete azt jelzi, hogy a Prophecy hátsó ajtói, amelyek ellentétes irányban nyílnak, nem kerültek sorozatgyártásba. Míg a Dél-Koreában észlelt prototípus kamerás külső tükrökkel rendelkezett, addig egy járművet az Egyesült Államokban hagyományos külső tükrökkel fényképeztek – írja az electrive.com.
Az akkumulátorban is lehet változás
Egy másik lehetséges változás az akkumulátort érinti: a koreai sajtóértesülések szerint az Ioniq 5-ből ismert 72,6 kilowattórás akkumulátort eredetileg az Ioniq 6-ra tervezték. Az 500 kilométert meghaladó hatótáv elérése érdekében azonban mégis egy nagyobb, a Kia EV6-ból ismert 77,4 kilowattórás akkut kaphat a modell.
A fenti információk közül a Hyundai egyet sem erősített meg, így egyelőre csak találgatásokról beszélhetünk.