Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tisztán elektromos lesz az Audi R8 utódja
Megerősítette az Audi, hogy az R8-ast váltó szuperautó akkumulátoros elektromos lesz. A V10-es benzinmotort egyik pillanatról a másikra válthatják elektromos motorok és akkumulátor, ha bevezetik a következő európai károsanyag-kibocsátási normát.
Az Audi Sport marketing vezetője, Linda Kurz mondta el, hogy a márka következő R szériás szuperautójában már nem lesz belső égésű motor. Nem tudni, lesz-e még egy generáció az R8-ból, de az már biztos, hogy az utána következő, technológiai fejlettséget demonstráló Audi már elektromos lesz. Az RS szériát már elkezdte elektrifikálni az Audi Sport az RS e-tron GT-vel. Kurz elmondta, a teljesítményorientált modellek elektromosítása hamar meg fog történni: 2026-ra az RS autók 80 százalékának hajtása tartalmazni fog valamilyen elektromos komponenst, vagy tisztán elektromos lesz.
Voltak előzmények
Az Audi 2015-ben már kiadott egy tisztán elektromos R8 e-tron változatot, amelyet akkor egymillió euróért kínáltak. A modell csak Európában volt elérhető, és mindössze egy évig gyártották, ami alatt 100 példányt sem adtak el. Jelenleg továbbra is a V10 Performance típus érhető el az R8-ból hátsó- vagy összkerékhajtással. Az átmenet a szívó V10-es benzinmotoron alapuló és egy tisztán elektromos hajtás között eléggé éles, de az Audinak nincs mit tennie, ha meg akar felelni az Euro 7-es emissziós normának, amely 2025-ben lép hatályba.
Az első elektromos RS már az utakon
Az egyetlen sportos-elektromos Audi ma a 2022-es RS e-tron GT, amely a Porsche Taycan testvérének tekinthető. A 93 kilowattórás akkumulátor két, összesen 590 (ideiglenesen 637) lóerős teljesítményt és 829 Newtonméteres forgatónyomatékot biztosító szinkronmotort lát el árammal. Az RS e-tron GT 0-ról 100-ra 3,1 másodperc alatt gyorsul, végsebességét 250 kilométer/órában korlátozták. Az autóval az EPA számításai szerint 373 kilométer tehető meg egy töltéssel — írja az InsideEVs.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!