Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tetőn át tölthető, mégsem áramszedős buszt mutat be a Mercedes
Egyedi töltési megoldást kapott néhány svájci eCitaro. A buszok pantográf segítségével vesznek fel elektromos áramot, ezt azonban egy olyan áramszedővel teszik, ami nem a busz tetején található, hanem egyes töltési pontokon.
A svájci megrendelő által kért autóbuszok érdekessége a töltésben rejlik. A buszok beparkolnak a megfelelő pontra, ott egy áramszedő leereszkedik, és a buszok tetején elhelyezkedő sínes megoldás segítségével áramot továbbít az autóbuszokba, melyek így tölthetőek. Emellett hagyományos, kábeles töltésre is alkalmasak a járművek.
Az egyedi megoldásra a busz extrém üzemeltetése miatt van szükség. Az úgynevezett innovációs vonalon, ami a zürichi 759-es járat, a buszok 22 órán át dolgoznak Wangen és a zürichi repülőtér között, összesen pedig 370 kilométert tesznek meg. Töltésre csak a reptéri végállomáson van lehetőség az egyedi pantográfos módszerrel, valamint a kétórás üzemszünetben a garázsban is töltik a buszokat, a hagyományos kábeles módon, villámtöltőkkel.
A vonalon egyelőre még hét dízelbusz is dolgozik, melyek körülbelül 235 ezer liter gázolajat használnak el egy évben. A svájci város tervei szerint teljes egészében elektrifikálni fogják a vonalat, ezzel 235 ezer liter gázolajat spórolhatnak meg egy évben – írja az electrive.com.