Gyártók Tényleg autógyártó lesz a Huawei

Tényleg autógyártó lesz a Huawei

autopro.hu/P.B. | 2023.08.15 06:18

Tényleg autógyártó lesz a Huawei

Fotó: TechGoing

A vállalat nyilvánosságra hozta az első képet az elektromos autójáról, és közölte, hogy hivatalosan még ebben a negyedévben - valószínűleg már augusztusban, a Csentu Autószalonon - bemutatják. A jármű a Huawei és az elektromos autókat gyártó Chery közös projektjének része.

Hirdetés

Az elsősorban az okostelefonjairól ismert kínai technológiai vállalat már egy ideje kacérkodik az autógyártással, a szintén kínai Chery-vel közös márkát is alapított, ez a Luxeed. A most belengetett szedán a Chery E0X platformjára épül, amelyen a Chery hamarosan megjelenő Exeed Sterra ES és Exeed Sterra ET modelljei is alapulnak majd.

A platformot kétmotoros összkerékhajtásra tervezték, és a CATL 800 voltos akkumulátorát használja a 700 kilométeres hatótávolsághoz. A Luxeed EH3 alapára állítólag meglepően alacsony, körülbelül 200 ezer jüan (9,5 millió forint). A formatervét tekintve egy négyajtós szedánról van szó, széles kerékjárati ívekkel és behúzható kilincsekkel. A kupé karosszériaforma hasonlít más kínai elektromos autókra, például a BYD Hanra vagy a Nio ET7-re.

Autonóm megoldások

A tető Lidar-érzékelővel felszerelt, az autó emellett tizenegy HD-kamerával, három milliméteres radarral és 12 ultrahangos radarral rendelkezik. Az autót a Huawei ADS 2.0 intelligens vezetési rendszerrel szerelik fel, amely lehetővé teszi, hogy a jármű önállóan közlekedjen a városokban és az autópályákon. Ez a funkció 45 kínai városban lesz elérhető, amint az autó piacra kerül. Információk szerint pedig a sofőrök egy quadcopter drónt is csatlakoztathatnak az autóhoz, és a videót egyenesen az autó monitorjára vetíthetik.

A Huawei és a Chery együttműködéséről szinte semmilyen részletet nem tudni. A Changan elektromos autómárkájával, az Avatrral, a Nio-val és a CATL-lel közösen a Huawei 2025-ig négy új modellt fejleszt a CHN nevű új platformra alapozva - beleértve a CATL cellás akkumulátorát is. A Huawei a Seres-szel közösen működteti az Aito márkát is, amely tavaly dobta piacra első M5 elektromos modelljét a kínai piacon – írja az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink