Gyártók Technológiai ugrás lehet az elektromos C-osztály

Technológiai ugrás lehet az elektromos C-osztály

autopro.hu/V.M. | 2022.05.23 13:19

Technológiai ugrás lehet az elektromos C-osztály

A kép csak illusztráció | Fotó: Mercedes-Benz Group Media

A Mercedes-Benz a következő években gyors ütemben fogja bővíteni elektromos modelljeinek kínálatát. Az egyik új típus a C-osztály elektromos megfelelője lesz, ami eddig csak tanulmányautóban látott akkumulátortechnológiával érkezhet.

Hirdetés

A Mercedes elektromos modellpalettájában már ma is viszonylag sokféle méretű és kivitelű típus található, kezdve az EQA hatchbacktől a kínálat csúcsán álló EQS-ig, amiket még idén az EQE majd 2024-ben a G-osztály villanyhajtású változata fog kiegészíteni.

A stuttgarti vállalat 2025-től minden modelljéből fog teljesen elektromos változatot kínálni, továbbá 2024-től csak olyan padlólemezeket fog fejleszteni, melyeket eleve elektromos autóknak szánnak. Ugyanabban az évben fogják bemutatni a közepes és kisméretű járművekhez tervezett Mercedes-Benz Moduláris Architektúrát (MMA-t).

Utóbbi platformra fog épülni a C-osztály elektromos variánsa vagy megfelelője is, amivel a Mercedes képes lesz versenytársat állítani a BMW i4-nek és a Tesla Model 3-nak is.

Már sejteni, hogy mi várható

A mostani C-osztály az egyike azon néhány Mercedes-nek, melyek nem rendelkeznek közvetlen elektromos rokonnal. A testvérmodell tehát lehet, hogy kicsit késve érkezik meg, de teljesítménye úgy néz ki, hogy kárpótolni fog a várakozásért.

Az Autocar elemzése szerint bár a mostani elektromos Mercedes-ek is nagy hatótávval rendelkeznek saját szegmenseiken belül, a következő generációs modellek, köztük az elektromos C-osztály is, még jobbak lesznek ebben a tekintetben. A várakozásokhoz az alapot az EQXX prototípus adja, ami azt vetítette előre, hogy a jövőbeni Mercedes-eket nagy energiasűrűségű akkumulátorral, rendkívül hatékony motorokkal, könnyű felépítéssel és áramvonalas karosszériával fogják tervezni.

A Mercedes vezetői már megerősítették, hogy az EQXX-ből nem fog sorozatgyártott változat készülni, de koncepciója és képességei láttatni engedik, hogy mire lehet számítani a később érkező elektromos Mercedes-ektől.

Nagyobb hatótáv, tágasabb beltér

A technológiai demonstrátornak készült EQXX 100 kilowattórás akkumulátora fele akkora méretű és 35 százalékkal könnyebb, mint az EQS 107,8 kilowattórás egysége. Ez elméletben alacsonyabb felépítést, tágasabb utasteret, valamint nagyobb hatótávolságot tesz lehetővé az azonos akkumulátortechnológiával tervezett járművek számára.

Az Autocar szerint az elektromos C-osztály alapjául szolgáló MMA platformba az új akkumulátortechnológián kívül egy újgenerációs, maiaknál jóval hatékonyabb elektromos motort is integrálni fognak, ami egyúttal a tömegcsökkentést és a helymegtakarítást is támogatni fogja.

A hatótávolság kitolása érdekében az elektromos C-osztály a konvencionális hajtású testvérénél áramvonalasabb és alacsonyabb konstrukció lesz, amely szedán változatának tetővonala aligha nem a kupékra jellemző módon fog lejteni.

Hogy kombi változatot láthatunk-e majd, az még kérdéses. A kombi C-osztály nagy népszerűségnek örvend Németországban, az SUV-k térhódítása azonban mégis arra kényszerítheti a Mercedes-t, hogy az elektromos kombik helyett inkább hasonlóan tágas crossovereket kínáljon.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink