Gyártók Tarolt a Ford 2013-ban

Tarolt a Ford 2013-ban

autopro.hu | 2014.01.02 16:30

Tarolt a Ford 2013-ban

A Jato új autó forgalomba-helyezési összesítése szerint 2013 decemberében összesen 5047 új személygépkocsi, valamint 1507 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjármű került forgalomba. A 2013-ban összesen 56 427 új személyautó és 11 409 új kishaszon-gépjármű került a magyar utakra.

Hirdetés

A személygépjárművek esetén ez a mennyiség a tavaly decemberinél egy százalékkal kevesebb. A teljes év összesítése az előző évhez képest 6 százalékos növekedést mutat. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év decemberi eredményeihez képest 48 százalékos növekedés történt, a teljes 2013-as év értékesítése 5 százalékkal előzi meg a 2012-es évit.

Decemberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 866 darabszámmal, a teljes 2013-as darabszámokat tekintetében is a Ford került ki győztesen 7879 darabos össz forgalomba-helyezéssel, mellyel a hazai piac 11 százalékát sikerült lefednie a márkának.

Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor a 2013-as év győztese az Opel lett 6150-es darabszámmal és mintegy 11 százalékos piaci részesedéssel. A második a Skoda, 5958 darabbal, a harmadik pedig a Ford 5539-cel, amit a Volkswagen (5178) és a Suzuki (3941) követ a toplistán. A modellek közül a legtöbb Skoda Octaviából (270 darab), Opel Astrából (218 darab) és Ford Focusból (210 darab) kelt el decemberben, az éves modellranglistát továbbra is az Octavia vezeti 3170 darabos eladással, második helyen az Opel Astrával (2225 darab), mögötte, a harmadik helyen a Ford Focus-szal (2147 darabbal).

A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a december a Fordnak kedvezett 321 darabos forgalomba helyezéssel, míg a 2013-as év össz-eredményeit nézve a toplistát itt is a Ford vezeti (2329 darab) a Fiat (1728 darab) és a Volkswagen (1486 darab) előtt.

A magyar gépjárműpiac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 76 százaléka céges, míg a magán eladások a piac 24 százalékát teszik csak ki.

A céges-magán eladások megoszlása így alakult a tíz legeredményesebb márka esetén

A 2013-as év új autó eladásai nagyjából a várakozásnak megfelelően alakultak a jelen gazdasági környezetben, 2012-höz képest 6 százalékos növekedést produkálva, bár az üzletág sikeres működéséhez legalább évi 100 000 darabos újautó eladásra lenne szükség. 2014-re további 7-10 százalékos piacnövekedés várható, ami még mindig messze elmarad a szektor profitábilis működéshez szükséges darabszámoktól. A 2014-es növekedés előrejelzést részben az elöregedett autópark lassú cseréje alapozza meg, részben pedig a folyamatosan növekedő szervizköltségek fogják inkább új autó vásárlásra ösztönözni mind a céges, mind a magán vásárlókat. Nagyban befolyásoló tényező lesz 2014-ben az újra exportált, valójában nem belföldi eladású autók mennyiségének alakulása, ugyanis 2013-ban ezen reexportált autók a piac mintegy 20 százalékát tették ki. Kimagasló piacnövekedésre csak abban az esetben számíthanánk, ha a szakmát támogató ösztönzőprogramokat, vagy adókedvezményeket foganatosítana a kormány.

Kiemelt Partnereink