Gyártók Takarékosabb és okosabb lett a Caddy

Takarékosabb és okosabb lett a Caddy

autopro.hu | 2015.02.08 07:50

Takarékosabb és okosabb lett a Caddy

Gyártásának tizenegy éve alatt körülbelül 1,5 millió példány kelt el világszerte. A városi áruszállító és elsősorban családi használatra szánt modellt a Volkswagen továbbfejlesztette.

Hirdetés

Mind a négy dízeles változat alapjául a kétliteres, négyhengeres TDI-motor szolgál, s 55 kilowattól (75 lóerő) a csúcsváltozat 110 kilowattjáig (150 lóerő) terjedő teljesítményt kínálnak. A legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást a BlueMotion-kivitele éri el. Száz kilométerenként négy liternél is kevesebb üzemanyagot igényel. Az új 1.4 TGI modell, a Caddy EcoFuel utódja mindössze 4,1 kilogramm földgázt fogyaszt száz kilométerenként. A motor összlökettérfogatának csökkentése és a turbófeltöltés kombinációja elődjénél nagyobb teljesítményt eredményez, s közben az erőforrás 28 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt.

A benzinmotorok kínálata három tagot számlál. A belépőmotor az 1,2 literes, négyhengeres TSI 62 kW (84 LE) teljesítménnyel, ezt követi a 75 kW (102 LE) teljesítményű egyliteres, háromhengeres TSI, majd a nagy 1,4 literes, négyhengeres TSI következik, amely 92 kW (125 LE) teljesítményt kínál. Az új Caddy számos új biztonsági és kényelmi felszereléssel védi utasait, illetve segíti vezetőjét. Az egyik ilyen a front assist környezetfigyelő rendszer, amely városi vészfékezés funkciót is kínál: amennyiben 30 km/h alatti tempónál a vezető nem vesz észre egy akadályt, a rendszer automatikus fékezést kezdeményez, ezzel ideális esetben teljesen el is kerüli az ütközést. A modell személyautó kiviteleinek felszereltségében pedig még oldal- és függönylégzsákokat is találunk.

Az elérhető opciók között megtaláljuk a light assist távolságifény-asszisztenst és a driver alert fáradtság érzékelő szenzort is. Utóbbi felismeri, ha a vezető stílusa a normálistól eltér, és javasolja, hogy tartson pihenőt. A fűthető szélvédő is az egyik rendelhető új extrafelszerelés, ami mindig jó kilátást biztosít, akár fagyos téli időjárás esetén is.

Az opcionális távolságtartó automatika esetében, amely a 0–160 km/h sebességtartományban (DSG váltó esetén), illetve 30–160 km/h (manuális váltó esetén) tempó között aktív, egy radarérzékelő felügyeli az elöl haladó járművek távolságát és relatív sebességét. A DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval szerelt modellek esetében az ACC a járművet torlódás esetén akár teljesen álló helyzetig képes lassítani.

A parkolóasszisztens párhuzamos parkolás esetén automatikusan benavigálja a járművet, sőt ezt akár az úttestre merőleges parkolóhelyeken is megteszi – ezek igazán hasznos képességek például csomagküldő szolgálatok számára.

Németországban június végén kerül piacra, s ezt követően rövid idő alatt a többi országban is, így a nyár végéig már Magyarországon is elérhető lesz.

Kiemelt Partnereink