Gyártók Születésnapi különkiadást kap a Mercedes-AMG G 63

Születésnapi különkiadást kap a Mercedes-AMG G 63

autopro.hu/D.Á. | 2022.03.26 08:18

Születésnapi különkiadást kap a Mercedes-AMG G 63

Fotó: Mercedes me media

AMG – három betű, amely a csúcsteljesítményt, exkluzivitást, dinamikát szimbolizálja az autóiparban. A terepjárók királya, a G-osztály már több mint két évtizede fontos része az AMG palettájának, a kultikus státuszának köszönhetően pedig méltó hírnöke az AMG 55. születésnapjának. Erre az alkalomra készült a Mercedes-AMG G 63 „Edition 55” kiadás,

Hirdetés

Két volt Mercedes-mérnök, Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher alapította a vállalatot (vezetékneveik kezdőbetűjéből, valamint Aufrecht szülővárosa, Großaspach kezdőbetűjéből adódik az AMG) 1967-ben. Philipp Scheiner, az azóta már a Mercedes-Benz-zel közös Mercedes-AMG GmbH igazgatóságának elnöke így nyilatkozott: „Egy kétemberes startupból eljutni egy csúcstechnológiás, 2022-re kétezer kiváló dolgozót számláló fejlesztő- és gyártóüzemig, ahol saját motorok készülnek, egyszerűen lenyűgöző. Ugyanez elmondható a G-osztályról, amely már több mint négy évtizede hű önmagához. A modell hosszú életútja és őszinte karaktere tökéletes alannyá teszi, hogy vele ünnepelje 55. születésnapját az AMG.” Scheiner szerint ahogyan a G-osztály sem fog veszíteni semmit eredeti karakteréből az elektromosítás hatására, a Mercedes-AMG is megtartja az általa eddig kínált menetteljesítményt. A cég következő 55 éve a szakember szerint ugyanolyan izgalmas és kihívásokkal teli lesz, mint annak idején a két alapítónak felfuttatni az AMG-t.

Fotó: Mercedes me media

Egyedi dizájn, potenciális gyűjtői darab

A Mercedes-AMG G 63 „Edition 55” egy fekete (obsidian black metallic) és egy különleges, ehhez a modellhez készített fehér (G manufaktur white bright) fényezéssel érhető el. A kovácsolt keréktárcsák 22 colosak, mattszürke színt kaptak, karimájuk magasfényű, a kontraszthoz pedig hozzátesznek az AMG Night Package dizájncsomagok is. Még a tanksapka is különleges kidolgozással készült.

Fotó: Mercedes me media

A G 63 „Edition 55” belsejében a fekete és a piros uralkodik. Beszálláskor rozsdamentes acél küszöbpanel és piros megvilágítású AMG logó fogadja a vezetőt. A fekete szőnyegbetétek magas minőségű velúrból készültek, piros varrással és „Edition 55” felirattal.

Fotó: Mercedes me media

Az AMG Performance kormánykerék mikroszálas „Dinamica” anyagból, exkluzív „AMG” és „55” feliratokkal készült. Az üléseket kéttónusú, piros-fekete nappa bőr borítja, a koronát pedig a matt karbon díszítőelemek teszik fel a beltérre. Az autóhoz jár egy betéri, lélegző, szakadásálló, antisztatikus, flanelbélésű takaróponyva is.

Az „Edition 55” csomagért 17.850 euró felárat kell fizetni.

Fotó: Mercedes me media

55 éves sikertörténet

A két alapító, Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher 1967-ben indított cége rendkívül sikeres lett a teljesítményorientált és sportautók készítésében. Számos versenysportbeli sikert és egyedülálló fejlesztést tudhat magáénak a vállalat. A németországi Affalterbach-ban székelő cég ma már a Mercedes-Benz tulajdonában áll, leányvállalatként üzemel, a cél azonban továbbra is a csúcstechnológiás, nagy teljesítményű, heves érzelmeket kiváltó autók készítése.

A Mercedes-AMG jelenlegi kínálatában a több mint 50 modell 225-től 620 kilowattos (306-843 lóerő) teljesítményskálán mozog, utóbbit a gyártó első hibridje, a GT 63 S E PERFORMANCE produkálja. A palettán mindenféle felépítésű, teljesítményorientált Mercedes-modellek megtalálhatók, valamint teljes egészében saját fejlesztésű típusok is vannak, mint például a GT 4 ajtós Coupé és az SL. A hajtásláncokat mindig a piaci igényeknek és a vásárlói visszajelzéseknek megfelelően fejlesztették. A kínálatban jelenleg négy-, hat- és nyolchengeres benzinmotorok vannak. A Mercedes-AMG aktívan foglalkozik a jövő hajtásaival is: E Performance név alatt futnak a teljesítményorientált hibrid hajtásaik, amelyek a gyártó Forma-1-es tapasztalataiból merítenek. Hamarosan jönnek a házon belül fejlesztett AMG.EA platformra épülő, tisztán elektromos modellek is.

A cég 2021-ben rekordot döntött: 145.979 járművet adott el, 16,7 százalékos növekedést elérve.

Van hagyománya az erős G-osztálynak

A G-osztály első, AMG-tuningos verziója 1999-ben jelent meg, amely akkor az ikonikus terepjáró megszületésének 20. évfordulóját ünnepelte, egyben elkezdett egy hasonlóan sikeres, új korszakot. Az ekkor bemutatott G 55 AMG 5,5 literes, V8-as, hengerenként háromszelepes és két gyújtógyertyával ellátott motorja 260 kilowattos (354 lóerő) teljesítményt és 525 Newtonméteres forgatónyomatékot adott le. 2002-ben szintlépés történt – a bemutatkozó G 63 AMG 6,3 literes, V12-es benzinmotorja 326 kilowattos (444 lóerő) teljesítményre és 620 Newtonméteres nyomatékra volt képes. A 2004-es G 55 AMG V8-asa 350 kilowattot (476 lóerő) préselt ki magából, a 2012-es G 65 V12-es motorja AMG pedig 450 kilowattos (612 lóerő) teljesítménnyel és kerek 1000 Newtonméteres nyomatékkal mutatkozott be.

Mercedes-AMG G 65 Final Edition, V12-es motorral

Mercedes-AMG G 65 Final Edition, V12-es motorral | Fotó: Mercedes me media

Tekintélyt parancsol

A jelenlegi Mercedes-AMG G 63 folytatja a sikertörténetet. Szegmensének dominálásáról az AMG Ride Control futóműve, az AMG-specifikus vezetési üzemmódok és a luxusminőségű beltér gondoskodik. A 4.0 literes, turbofeltöltésű V8-as benzinmotor 430 kilowatt (585 lóerő) teljesítményt és 850 Newtonméter nyomatékot kínál. Az összkerékhajtás 40:60 arányban osztja el az erőt az első és a hátsó tengely között, ehhez pedig egy kilencfokozatú automataváltó társul. A megfelelő terepképességekről három differenciálzár, valamint független, kettős keresztlengőkaros első futómű gondoskodik. Az adaptív lengéscsillapítás mindig a legmegfelelőbb úttartást biztosítja aszfalton és terepen egyaránt.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink