Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szintlépést hozhat automatizálásban a VW gyára
A Volkswagen célja, hogy a gyártási folyamat 20-30 százalékát automatizálja a Wolfsburgba tervezett, Trinity projekt részeként épülő összeszerelőüzemében – osztotta meg nemrég a létesítmény termelési vezetője.
„Az összeszerelés még mindig 90 százalékban manuális munka” – fogalmazott Sebastian Schmickartz egy beszállítói gyűlésen Wolfsburgban. „Ez az, amit meg akarunk változtatni az új üzemmel. A célunk 20-30 százalékos automatizáltság.”
Az üzem, ahol a Trinity kódnevű újgenerációs elektromos szedánt fogja készíteni a VW, a tervek szerint 2025-ben kezdi meg az előszériás autók gyártását, amit a következő évben fog követni a termelés megindulása.
A modularitás a kulcs
Schmickartz szerint a magas fokú automatizáltság kulcsa egy modulalapú stratégia implementálása, aminek keretében például ötven darab, korábban különálló komponenst egy egységben készítenek el például öntés segítségével.
Christian Vollmer, a VW márka termelési vezetője még korábban a Reuters hírügynökségnek adott interjú során arról beszélt, hogy reményeik szerint a nagy karosszériaelemek egyben kiöntésével fokozhatják a termelékenységet, illetve megőrizhetik vezető szerepüket Európában.
A nagy méretű öntött elemek koncepciójával az autóiparban elsőként a Tesla élt, kiváltva a sajtolt kisebb alkatrészek munkaintenzívebb összeillesztését.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!