Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szemétszállító autóval repítette fel részvényeit a Nikola
A Nikola bejelentette, hogy 2500 hulladékszállító teherautó gyártására kötött megállapodást az Egyesült Államokban. A tőzsdének több sem kellett, egyből az egekbe ugrott a gyártó részvényeinek árfolyama. A megállapodás gyümölcse csupán három év múlva fog beérni, de a tőzsdét ez nem érdekelte.
A Nikola szemétszállító járműveinek első szállítására 2023 előtt nem kerül sor. Ha minden a tervek szerint halad, akkor minimum három év kell ahhoz, hogy elkészüljenek a teherautók.
A gyártó sok információt nem közölt, jelenleg még azt sem tudni, hogy a részletes gyártási tervet miképp időzítik, ahogy az is kérdés, hogy évi hány modell gurul majd le a gyártósorokról. Ennek ellenére hétfőn teljesen elszállt a Nikola részvényeinek árfolyama.
A versenytársak alá lövik az árat
A Nikola vezér, Trevor Milton bejelentése szerint a Nikola Refuse elnevezésű teherautót kedvezőbb áron értékesítik majd, mint a versenytársak hasonló kategóriás modelljeit.
„Habár a járművek árát a szerződő fél, a Republic Services szemétszállító vállalat nem hozta nyilvánosságra, Trevor Milton alapító annyit elárult, hogy elkötelezettek a járművek költségének egységenkénti 500 ezer dollár alatt tartásában, ami a Nikola versenytársai által értékesített elektromos szemetesautók átlagos költsége.”
A Nikola Refuse érdekessége, hogy az Európának tervezett Nikola Tre (BEV: akkumulátoros elektromos jármű/ FCV: üzemanyagcellás elektromos jármű) modellre fog épülni, aminek gyártását 2021-re tervezik Németországban. Ami szintén kérdéses, hogy Európában vagy az Egyesült Államokban fogják gyártani az elektromos szemétszállító járművet. Biztosan jó magyarázatnak kell lennie arra, hogy miért nem a Nikola Two akkumulátoros elektromos verziójára épül a Refuse – számolt be az Inside EVs.