Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Száz éve önt motorblokkot a Scania
A vállalat Södertäljeban található öntödéje 2014-ben tölti be a századik évét. Ez az az egység, ahol a járművek szíve, azaz a motorblokk és a hengerfej készül.
Évente mintegy 85-90 ezer motort gyártanak, amelyeket teherautókba, buszokba, hajókba szerelnek, vagy előkészítik őket ipari gépekben történő munkavégzésre. Az erőforrások nagy része a Södertäljeban található öntödében kezdi meg életét, mielőtt az ügyfelekhez kerülne.
Az elmúlt 100 évben természetesen jelentős változások mentek végbe az öntödében. A munka korábban nehéz, fizikai munkának minősült és nagymértékben a jól képzett munkásokra támaszkodott. Manapság a folyamatok jelentős része már gépesített és sokkal nagyobb elvárások vannak a pontosság terén.
Fotó 1951-ből |
Mindig is szoros kapcsolat volt az öntöde és a kutatási+fejlesztési egységek között olyan területeken, mint például a felhasznált anyagok és formázókeverék. Az utóbbi időben az együttműködés minden eddiginél szorosabbá vált, mert az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt nagyobb figyelmet fordítanak a motorfejlesztésre.
– A saját öntöde legnagyobb előnye, hogy a gyártási folyamat minden egyes lépésénél ellenőrizhetjük a minőséget, az öntési folyamat kezdetétől a megmunkáláson át a motor végső összeszereléséig – mondta Fredrik Wilberfors, a vállalat K+F részlegén dolgozó mérnök.