Gyártók Stellantis: saját előírásai miatt maradhat le Európa

Stellantis: saját előírásai miatt maradhat le Európa

autopro.hu/E.M. | 2022.10.27 09:22

Stellantis: saját előírásai miatt maradhat le Európa

Fotó: Stellantis

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója szerint az autók károsanyag-kibocsátására vonatkozó európai szabályozás jövőjével kapcsolatos bizonytalanság további előnyhöz juttatja a kínai versenytársakat, akik már most is előrébb járnak.

Hirdetés

Carlos Tavares szerint az Euro 7-es szabványok, amelyek 2025-től szigorítják az autók szennyezőanyag-kibocsátási határértékeit, „eltérítést jelentenek a villamosítás fő céljától.”

„Nem hiszem, hogy Európának szüksége van az Euro 7-re... ez a kutatás-fejlesztési erőnk egy részét olyasmire fordítja, amire nincs szükségünk, miközben kínai versenytársaink az akkumulátoros elektromos járművek egyetlen technológiájával lépnek be a piacra” - mondta.

A Stellantis vezérigazgatója emellett a belső égésű autók 2035-től történő európai betiltásának enyhítését is szorgalmazza. Felhívta a figyelmet arra, hogy társadalmi problémákkal kell majd számolni akkor, ha a teljes betiltás pillanatában nem lesznek elérhetőek a megfizethető áru elektromos járművek. Jóslata szerint azonban ehhez még öt-hat évre van szükség.

A lemaradás a legégetőbb probléma

Arra a kérdésre, hogy a Stellantis mit tekint a legnagyobb kihívásnak a következő évben, a vezérigazgató a nyugati autógyártók esetében a kínaiakkal szembeni lemaradás kockázatát jelölte meg, megelőzve az olyan egyedi problémákat, mint a félvezetők hiánya vagy az elszabaduló energiaárak – olvasható a Reuters cikkében.

„Ha van valami, amitől félni kell, az a nyugati világ hanyatlása. Hatékonyabban kell dolgoznunk, hogy ne csak a technológia, hanem a minőség, az ár, a szolgáltatás terén is legyőzzük a kínaiakat... ez a fő kihívás, ami előttünk áll” – mondta Tavares

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink