Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokba kerülhet a BMW a magyar adófizetőknek
Egyelőre kevés részlet ismert a BMW debreceni gyárlétesítéséről, de a korábbi hasonló beruházások alapján sejthető, mekkora támogatást biztosít hozzá az állam, abból pedig az látszik, hogy sokba kerül ez a magyar adófizetőknek.
Egy szakértő szerint 30 milliárd forint lehet a magyar forrás, Vértes András közgazdász szerint is kockázatos, hogy túlsúlyba kerül a magyar iparon belül az autógyártás – írja a napi.hu.
Magyarország gazdaságának nem lenne szabad ennyire egyoldalúnak lennie, mert bár önmagában jó a három nagy európai autógyártó jelenléte, de a túlsúlyuk tovább növeli a technológiai, esetleg politikai kockázatokat: ilyenek viszont egyelőre nincsenek – mondta a Vasárnapi Híreknek Vértes András közgazdász.
A szakértőéhez hasonló problémákról beszélt korábban Varga Mihály még gazdasági tárcavezetőként. A mostani pénzügyminiszter szerint kiszolgáltatott helyzet teremt, ha egyetlen iparágra koncentrál az ország, mert egy gyár leállása érezteti a hatását a GDP-ben is.
Az nem ismert, hogy az állam pontosan milyen mértékben támogatja a projektet, mindössze annyit tudni, hogy Debrecen 44 milliárd forintos kormánygaranciával megerősített hitelt vesz fel a szükséges telkek megvásárlásához. Vértes az állami szerepvállalásra az Apollo Tyres india abroncsgyártó 30 milliárd forintos támogatásából következtet: akkor nagyjából annyi munkahely jött létre, mint most. Ez az összeg az akkori bérszínvonalon 8, jelenlegin 4-5 évre vetítve jelenti azt, hogy tulajdonképpen az állami támogatás fedezi a fizetéseket.