Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokat vár a Volkswagen az ID. Buzz-tól
A Volkswagen egyik legnagyobb darabszámban eladott, legikonikusabb terméke a Type 2-es Transporter kisbusz, amelyet az ’50-es években kezdtek gyártani. Az új, elektromos ID. Buzz ennek állít emléket a VW szerint, így a német gyártó az egyik legnépszerűbb modelljének jósolja a 2022 márciusában megjelenő járművet.
A Németországban Bulli becenéven ismert Volkswagen Type 2 korai változatának formavilágát és ikonikus, kétféle színnel fényezett karosszériáját tükrözi az ID. Buzz, amely így egyszerre lesz retró és futurisztikus. Az elektromos kisbusz a Volkswagen MEB platformjára épül, amelyen eddig az ID.3-mal, ID.4-gyel és ID.5-tel osztozik. A márka vezérigazgatója, Ralf Brandstätter szerint az ID. Buzz iránt komoly érzelmeket táplálnak majd a Bulli-rajongók, így az komolyan fellendítheti az elektromos Volkswagenek eladásait.
Az ID. Buzz – a Type 2-höz hasonlóan – sokoldalú furgon lesz, személy- és teherszállításra alkalmas változatban is elérhető lesz, de a tervek szerint készül belőle lakóbusz is, amely a már ismert California fantázianév alatt fut majd. A modell nagyban hasonlít a 2017-ben bemutatott Microbus koncepcióra, de a maximális belső helykínálat érdekében kissé szögletesebb formájú, az autó eleje pedig az ID. modellcsaládba illő letisztult, minimalista dizájnt kapott.Még nem tudni, utóbbi gyártását kiszervezi-e majd a Volkswagen egy külső partneréhez, vagy házon belül oldja meg.
Brandstätter szerint jól tükrözi az MEB platform rugalmasságát, hogy az új kisbusz is ugyanolyan akkumulátor-változatokkal és hajtásképletekkel érhető el, mint a többi ID. modell. A legerősebb változat az ID.4 GTX 220 kilowattos hajtásláncát kapja meg. A hosszított tengelytávval is választható, hátsó- vagy négykerék-meghajtású ID. Buzz gyártása a VW haonnoveri üzemében folyik majd, a hagyományos hajtású Multivan kisbusszal egy helyen.
Elektromos örömautók a Volkswagentől
A német márka elhatározta, hogy színes egyéniségekkel is előáll. A sort az ID. Buzz nyitja, amit további három modell követ majd. A korábban megszüntetett Golf Cabriolet helyére az ID.3 egy nyitott tetejű változata érkezik, amely fejlesztés alatt áll. Brandstätter megerősítette, hogy az ID.3-ból is készülni fog egy GTX verzió, amely várhatóan szintén négykerékhajtású és szintén 220 kilowattos teljesítményű lesz.
Nagyobb újdonság lesz a 2023-ra időzített Aero-B, amely a Passsat méretosztályában helyezkedik majd el. Az elektromos szedán az ID. Vizzion koncepcióautóból merít majd, és GTX kiadásával a Tesla Model 3 és a Polestar 2 ellenfele kíván lenni. Várható 0-100-as gyorsulása 5,2 másodperc, hatótávja 480 kilométer körül alakul majd — írta meg az Autocar.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!