Gyártók Sok extrával érkezik a Renault Trucks kishaszonjárműve, az új Master

Sok extrával érkezik a Renault Trucks kishaszonjárműve, az új Master

Kuthi Áron | 2019.10.03 09:30

Sok extrával érkezik a Renault Trucks kishaszonjárműve, az új Master

Folytatódik a Renault Master 1982-ben kezdődött története, heteken belül itthon is lehet kapni már a kishaszongépjármű legújabb, Red Edition névre keresztelt modelljét.

Hirdetés
A Master Red Edition legnagyobb előnye sokoldalúsága: összesen 350 féle variációban lehet rendelni, ha figyelembe vesszök az összes motor- felszereltség- és felépítény-verziót. "Nincs olyan fuvarfeladat, amelyre ne lenne meg a megfelelő kialakítása a Renault Trucks-nak" - fogalmazott a bemutatón Tringer Zoltán, a vállalat Közép-és Kelet-Európáért felelős kereskedelmi igazgatója.

Az első és hátsókerék-meghajtással is rendelhető jármű az alacsony fordulatszámnál is nagy nyomatékot adó duplaturbós, EURO 6D-Temp és EURO VID motorváltozatokkal érkezik. A Red Edition kapható lesz platform-kabin, alváz-kabin, furgon és személyszállító busz verzióban is, akár 17 személyes kabinnal kombinálva. A jármű össztömege 3,1 és 4,5 tonna között mozog, függően attól, milyen változatban van rá szükség.

A 9 alap- és 104 egyedi színben elérhető Master új dizájnt, ezen belül új műszerfalat, új motorháztetőt, új első lökhárítót is kapott. LED nappali menetfénnyel, krómozott első hűtőráccsal kerül forgalomba, a króm visszaköszön a beltér egyes elemein is.

Olyan kisebb dolgokat is átgondoltak benne, mint a raktéri kapaszkodót, amely immár nem lóg be, megőrizve a totális térkihasználást. Tringer Zoltán elmondása szerint 2020-ban 200 darab Master eladására számítanak, ezek zöme minden bizonnyal az alváz-kabin variáció lesz.

Mobiliroda lett belőle

A Renault tudatosan közelíti a kishaszon-kategóriát a személyautók érzetéhez, kényelmi szolgáltatási színvonalához, ezért pakolja tele rengeteg vezetéstámogató rendszerrel a járművet, valamint biztosít nagy kényelmet a kabinban. A biztonságos vezetést és navigálást a hátra tekintő kamera, első és hátsó parkoló asszisztens, holttérfigyelő, tapadássegítő rendszer, pótkocsi-stabilitás asszisztens, biztonsági fékrendszer (AEBS) segíti, de elérhető hozzá a sávelhagyás-figyelmeztető, automata fényszóró és esőérzékelő ablaktörlő, vagy automata távolsági fényszóró vezérlés. Különlegesség az oldalszél-ellensúlyozó rendszer.

Van elektromos Master is

A megújult Master újraértelmezi a mobiliroda kifejezést és minden olyan segítséget biztosít, amelyekkel a munkavégzés sokkal kényelmesebb lesz. A tárolóhelyek akár 105 liter kapacitással is bírnak, az egyérintéses tálca 25 kg-ot is elbír. A felhajtható utasoldali üléspad újabb belső tárolórekeszeket fed fel, az írótábla, pohártartó és tablettartó pedig tovább növelik a sofőrkomfortot.
A biatorbágyi bemutatón volt látható először a nulla károsanyag-kibocsátású, elektromos meghajtású Z.E. furgon is. Ez a modell 200 kilométer hatótávolságot és hat óra alatti teljes feltöltést ígér.

Minimalizmus a kijelzőn: töltöttség, sebesség, energiafelhasználás

Változás az európai kereskedelmi felépítésben

Tringer Zoltán egy nagy változást is bejelentett a tájékoztatón. Január 1-től az eddigiekkel ellentétben importőri szinten külön irányítás alá szervezik a Renault Trucks és Volvo Trucks kereskedelmét. Ez a szétválasztás tulajdonképpen már korábban elindult, Európa nyugati felében már így működik a vevők kiszolgálása, 2020-tól Európa keleti felében is életbe lépnek a vevői oldalról egyébként indifferens változások. "Megmarad a közös vevőszolgálat, ügyfélszempontból ezt nem lehet majd érzékelni" - mondta a kereskedelmi vezető. A Tringer Zoltán felügyelete alá tartozó országképviseletek köre is változik az új évtől, az eddigi 14 ország után Magyarország, Románia, Bulgária és új területként Ukrajna lesz a keze alatt. Mint mondta, az ukrán piachoz nagy reményeket fűz annak ellenére, hogy a spedíciós üzletág visszaesőben van.

Kiemelt Partnereink