Gyártók Soha nem volt még ilyen jó éve a Toyotának itthon

Soha nem volt még ilyen jó éve a Toyotának itthon

MTI | 2023.01.13 10:20

Soha nem volt még ilyen jó éve a Toyotának itthon

Fotó: Toyota News

A Toyota történetének legjobb évét zárta 2022-ben Magyarországon az egyesített személyautó- és kishaszongépjármű-piacon: márkakereskedései 15.102 járművet értékesítettek, 11,7 százalékos részesedést szerezve a márkának az egyébként zsugorodó piacon.

Hirdetés

László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. országigazgatója január 12-én közölte a japán OEM hazai eredményeit. A Toyota Central Europe a japán autógyártó legnagyobb európai importőre, az európai Toyota-eladások 13, a Lexus-értékesítések 18 százaléka az ide sorolt országokban - Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban - realizálódott.

Magyarországon a kivonásoktól tisztított (a reexportot is figyelembe vevő) adatok szerint is a Toyota adta el a legtöbb járművet (14.810), így 14,4 százalékos részesedéssel vezette a piacot, és a flottapiacon is megőrizte elsőségét – ha csak a személygépjárművek piacát nézzük, akkor a Suzuki a piacvezető, de a furgonokkal egyesített piacon már a Toyota.

Rossz körülmények között jött a rekord

László Richárd emlékeztetett arra, hogy 2022-ben a globális alkatrészhiány, az emelkedő inflációs és kamatkörnyezet, valamint a forint gyengülése kedvezőtlenül érintette a piac szereplőit. A magyarországi új személyautó és kishaszonjármű piac tavaly 11 százalékkal 129.916 darabra zsugorodott - idézte a Datahouse adatait.

A Toyota 2023-ban a piac további zsugorodása mellett 15.100 személy- és kishaszongépjármű eladásával számol, vagyis a 2022-es szintet szeretné elérni. László Richárd tájékoztatása szerint 2023-ban öt új modell bevezetését tervezik, valamint az első negyedévben piacra dobják a magyar piacon legnépszerűbb Toyota modell, a Corolla ötödik generációját.

Bezzeg a prémiummárkák piaca nőtt

A magyar prémiumpiac töretlenül növekedett tavaly Magyarországon, az értékesítés volumene 10 százalékkal 18.355 darabra nőtt - ismertette Varga Zsombor, a Toyota PR menedzsere. A japán autógyártó prémium márkája, a Lexus 753 új autó értékesítésével minimálisan elmaradt 2021-es számaitól, de őrzi ötödik helyét szegmensében mind az összértékesítés, mind a reexporttal tisztított adatok alapján.

A társaság várakozásai szerint az idén már stagnálhat a prémium szegmens Magyarországon, azonban a Lexus növelheti eladásait, amit két teljesen új Lexus modell bevezetése támogat meg.

Varga Zsombor az MTI-nek elmondta: a társaság globális stratégiája szerint 2030-ra a hibrid, a plug-in hibrid, a hidrogén meghajtású és teljesen elektromos modellek részaránya az összértékesítésen belül 90 százalékra emelkedik, 2035-re az európai Toyota- és Lexus-értékesítésben eléri a 100 százalékot.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink