Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rosszkor kell megvágnia termelését a Mercedes-nek
Rosszkor jött a Mercedes-Benz számára, hogy logisztikai problémák miatt vissza kell vágnia a termelését Brémában, és rövidített munkaidőt (Kurzarbeit) kell bevezetnie a létesítményben. A gyártó nemrégiben még rekorderedményt jelentett be, így sokan támadják a lépés miatt.
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, a Mercedes-Benz 20,5 milliárd eurós adózás előtti üzemi eredményt jelentett be éves mérlegének részeként. Az elemzők úgy ítélték meg, hogy a Mercedes vezérigazgatójának, Ola Källeniusnak a luxusautókra koncentráló stratégiája működik.
Most azonban szállítási problémák miatt a Mercedes március elejétől több mint tizenegy munkanapra rövidített munkaidőre jelentkezett a brémai üzemében, ahol többek között a C-osztályt is gyártják. A brémai gyár üzemi tanácsa szerint körülbelül 700 alkalmazottat érint a rövidített munkaidő.
A rövidített munkaidő után a dolgozóknak pótlék jár, ami a munkanélkülieknek járó segélyalapból finanszíroznak Németországban, ami az adófizetők befizetéséből áll össze. Természetesen ebbe az alapba jelentős összeget fizet be a Mercedes is, de most mégis támadások érik.
Politikai támadások
A politikusok részéről már kritizálták a Mercedest. Dennis Radtke, a CDU szociális szárnyának alelnöke a FAZ-nak azt mondta: „a közpénzek felhasználása a profit maximalizálására illetlenség.”
Ennek ellenére a rövidített munkaidő eszköze sikeres modellnek számít. Bizonyos feltételek mellett a munkavállalók nettó fizetésük 60 százalékát kapják meg az államtól, ha a munkavállalók legalább 10 százalékának tíz százalékot meghaladó keresetkiesése van. Az ellátási láncok megszakadása – amint az a Mercedes esetében mostanság látható – beleférnek ezekbe a követelményekbe – írja az Automobilwoche.
Hubertus Heil (SPD) munkaügyi miniszter a koronajárvány idején úgy fogalmazott: „a rövid munkaidő drága, de a munkanélküliség ennek a többszörösébe kerülne.”
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!