Gyártók Rég volt ennyire vagány egy Peugeot

Rég volt ennyire vagány egy Peugeot

Pörge Béla | 2023.09.09 16:16

Rég volt ennyire vagány egy Peugeot

Fotó: Pörge Béla

Szeretni és megérteni nem, de elfogadni viszont mindenki kénytelen a trendet: az SUV-k és crossoverek korszakát éljük, az autók egyre nagyobbak. Szerencsére ez nem jelenti azt, hogy szükségszerűen egyformák is.

Hirdetés

Az SUV-k világában nehéz azt a vagány, kihívó sportosságot megtalálni, amit én szeretek az autókban. Persze vannak ilyen modellek, csak sokkal kevesebb, mint korábban. Korábban, amikor például a 205-össel, vagy később a 206-ossal hódított a Peugeot. Előbbi modell amúgy idén ünnepli negyvenedik születésnapját, a másik pedig továbbra is a francia gyártó legsikeresebb autója.

De térjünk vissza az SUV-khoz, pontosabban a megújult 2008-ashoz. Ez a crossover a mai világban már nem számít egy különösebben nagy autónak, ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne tágas utastere. Simán nevezhetjük családi autónak is, bőven elfér benne kettő, de akár három gyerek is, és a csomagoknak is fogunk helyet találni.

Megkapó külső

Amint arról az autopro.hu beszámolt, szeptember hetedikén mutatkozott be a magyar közönség számára a megújult Peugeot 2008 és 508. Ezen a napon rövid tesztelésre is alkalma nyílt a sajtónak, ezzel természetesen lapunk is élt. Noha körülbelül fél óra alatt nehéz lenne alaposan megismerni egy autót, az első benyomásokra jutott idő.

Egy „allure” felszereltségű elektromos 2008-ast választottam, azt nem tudtam előre, hogy milyen gyönyörű kék fényezésű lesz az „autóm”. Egyébként hat különböző festésbe kapni a 2008-ast, ebből kettő most debütált, de nem tudom, miért választana bárki mást e kék fényezés helyett. Ettől még persze üdítően hat ez a választék a fehér autók világában.

Fotó: Pörge Béla

A megjelenés egyébként is megkapó: tényleg jól működik a sajtóbemutatón már emlegetett kopoltyú a karmokkal, ahogyan az új lámpatestek is barátságossá teszik a járgányt. Ezzel párhuzamosan a hatalmas hűtőmaszk az figyelemfelkeltő új emblémával inkább valamiféle prémiumhatást kelt és nagyságot üzen.

Nem kell győzködni a kényelemről

Ha jól emlékszem, az autó bemutatásakor talán ha egyszer elhangzott a kényelem vagy a kényelmes szó. Talán úgy voltak vele a Peugeot-nál, hogy erről felesleges győzködni, úgyis érezni fogjuk. Bár nekem a kedvenc elemem az utastérben a kicsit szögletes kormány, de valóban az ülés kényelmes, az autó rugózása pedig tökéletes – igaz, azért igyekeztem elkerülni a kátyúkat.

A belső elrendezés alapvetően jó, de a kilincs tájolása nekem kicsit túl alacsony, ösztönösen nem oda nyúlnék. Ezt vélhetően néhány hét alatt meg lehet szokni, ahogy az infotainment kiismerése sem vesz igénybe sok időt, átlátható a felület. Külön pluszpont, hogy maradtak régi gombok a szellőzőn, és a bajuszkapcsolók sem tűntek el.

Fotó: Pörge Béla

Szembetűnő a váltókar hiánya, bár egy elektromos autóban semmi esetre sem meglepő. Egy kis pöcökkel tudjuk szabályozni az előre- és hátramenetet, valamint az ürest, és a három üzemmód közül is egy másik pöcökkel lehet választani.

Manapság ez nem is drága

Mint említettem, a rövid idő alatt nem lehetett feltérképezni túl alaposan az autó vezetési élményét, menettulajdonságait. Elektromos hajtásához hűen úgy gyorsul, mint a golyó, a kijelző szerint az „Eco” mód és a rekuperáció használata több tucat kilométernyi hatótávolságot is megspórol, a fék pedig érzékeny, azaz nagyon jól fog.

Első benyomásra és első látásra egy kiváló városi autónak tűnik az új Peugeot 2008 elektromos verziója, bár SUV, de nem ormótlan, egyáltalán nem ültem túl magasan, a parkolás sem volt vele különösebb mutatvány. A futás, rugózás és az utastéri kényelem – legalábbis elől – lenyűgöző, számomra a kék fényezés még egy óriási pluszpont volt. Mindez 14-15 millió forint közötti árról indul, ami első hallásra talán húzós, de jobban belegondolva az elmúlt évek inflációjába és az euro-forint árfolyamba, nem sok értelmezhető elektromos autót kapunk ennyiért, főleg nem ilyen kényelmeset – és persze a 400 kilométer körüli hatótávolság sem elhanyagolható.

A hagyományos hajtású verziók pár millió forinttal olcsóbbak, fapados kivitelben, 1,2-es benzinmotorral akár 8 millió forintra is lemehet az ár – hogy az a verzió mennyit tud az elektromoshoz képest, azt nem tudom, de ár-érték arányban nem tűnik rossz választásnak a megújult 2008-as.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink