Gyártók Budapesten is bemutatta új arcait a Peugeot

Budapesten is bemutatta új arcait a Peugeot

Pörge Béla | 2023.09.07 16:33

Budapesten is bemutatta új arcait a Peugeot

Az új 508-as, mellette egy 2008-as. | Fotó: Pörge Béla

A Peugeot két legújabb arca a faceliften átesett 2008-as és 508-as. Mindkét modell szeptembertől kapható Magyarországon, a debütáláson az autopro.hu is részt vett Budán, a Feneketlen-tó partján. Az eseményen képet kaptunk a Peugeot márka teljes megújulásáról is.

Hirdetés

Mint ismert, a Peugeot immár két éve a Stellantis égisze alá tartozik, és a konszern egyik kifejezetten fontos szereplője: a Stellantis értékesítésének mintegy harmadáért felel, Európában listavezető, vagyis a cégcsoport egyik zászlóshajójának is tekinthetjük. Ugyanakkor az értékesítéseken az is látszik, hogy a Peugeot egy európai gyártó – nem, mint ha ezzel probléma lenne, sőt, talán kell is ez az európaiság az itteni sikerekhez. Miközben a globális autópiacon 1,5 százalékos részesedéssel rendelkezik a francia gyártó, addig Európában a részesedése 5,9 százalék.

Az idei év első felében a Peugeot a harmadik legnépszerűbb márka volt Európában, igaz, a Peugeot európai növekedése kisebb volt, mint a teljes piac növekedése.

Magyarországon az idei évben eddig 1226 személyautót és 508 darab kisteherautót értékesített a Peugeot. A legnépszerűbb modell az első nyolc hónap alapján a 3008-as, ezt követi a 308-as és a 208-as. A Peugeot autói között hazánkban a benzinesek dominálnak, a magyar piacon eladott autók 69,1 százaléka ilyen, 21,9 százalék a dízelek aránya, míg a tisztán elektromos autók 5,8 százalékért felelnek, mellettük elektrifikált hajtással 2,9 százalékot tesznek ki a plug-in hibridek – ezzel egyébként az elektromos autók aránya meghaladja a magyar piaci átlagot. Érdekesség, hogy a Peugeot európai szinten is jól áll az elektrifikációban: 5,3 százalékos piaci részesedésével a negyedik legfontosabb szereplő a Tesla, a Volkswagen és a BMW mögött.

Tartja az ígéretét a Peugeot

Korábban, még az új Peugeot-dizájn második képviselőjeként megjelenő 408-as bemutatása kapcsán az autopro.hu is beszámolt róla, hogy a francia OEM 2023-ra minden modelljét legalább részben elektrifikálni fogja. Ez az ígéret teljesülni fog az új hajtást kapó, hibrid 5008-as megjelenésével. Ez azonban nem minden!

A Peugeot célja, hogy 2024-ben az európai piacon a legszélesebb palettát kínálja tisztán elektromos modellekből. Ennek jegyében hamarosan érkezik az e3008-as, ez lesz az első modell a Stellantis új platformján. Az első hivatalos képeket szeptember 12-én villantja meg a gyártó, az autó pedig a jövő első felében kerül a magyar piacra. Még az idén piacra kerül az e308-as, melynek erőssége, hogy tisztán elektromos kombi is lesz belőle. 2024 második felében jön az e408-as és a tisztán elektromos 5008 is.

Kulcsértékek mentén újul meg a 2008 és az 508

A Peugeot megújulása három kulcsérték – vonzerő, kiválóság és érzelem – mentén zajlik, ennek jegyében újulnak meg a korábbi modellek, és ezt képviselik az újdonságok is.

Rögtön két megújult 2008-as.

Rögtön két megújult 2008-as. | Fotó: Pörge Béla

A családi autóként is kiválóan funkcionáló crossover, a 2008-as megjelenésének legfőbb változása szemből a nagyobb hűtőrács, a lámpák alatti „kopoltyúban” oroszlánkarmokként megjelenő három csík, valamint maguk az új LED-lámpatestek – és persze az új logó a nagyobb hűtőrácson. Hátul viszont éppen a logó tűnt el, helyette egy markáns Peugeot-felirat látható a lámpák között. Oldalról az új keréktárcsák emelhetők ki, valamint az autó két új színben is kapható. A 2008-as méretei nem változtak. Az utastérben új színek, anyagok és persze az új logó tűnt fel – valamit az automataváltó kezelőszerve is kisebb lett.

A kopoltyú igen, de a három csík már nem maradt le az 508-as elejéről sem, ahogy a hűtőmaszk is nagyobb lett és a logó is megújult. A lámpák itt is LED-csíkok, de az 508-as esetében kifejezetten vékony csíkokkal hódít a Peugeot. Hátul itt is eltűnt a logó, helyette felirat jelent meg. A felnik és az utastér is az eleganciát hivatottak hirdetni. Az 508-as a korábbi változatokhoz hűen számos egyedi, prémium opcionális funkcióval rendelkezik.

Mindkét modell gazdagodott részben, vagy teljesen új hajtásokkal is, így változtak az elektrifikált hajtások is. Az eseményen lapunk kipróbálta az egyik megújult, elektromos 2008-ast, erről hamarosan részletesebben is beszámolunk.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink