Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rákapcsol az elektrifikációban a Nissan
Új, az elektrifikációt a középpontba helyező stratégiát mutatott be a Nissan, aminek része az akkumulátorok árának drasztikus csökkentése, illetve, hogy Európában már 2026-ra az eladásai több mint 75 százalékát tegyék ki elektromos modellek.
A 2030-cal végződő periódust lefedő, Ambition 2030 stratégia keretében a japán autógyártó fel kívánja gyorsítani modellpalettájának elektrifikálását. Ennek érdekében csak a következő öt évben 17,6 milliárd dollárt készül befektetni.
A következő évtized elejéig a Nissan 23 új elektrifikált típust fog piacra dobni – ezek közül 15 darab lesz tisztán elektromos. A kibővített elektromosautó-kínálattal célja, hogy 2030-ra az elektrifikált modellek tegyék ki globális eladásainak több mint felét.
Ami Európát, és a hazai piacot, Japánt illeti, az elektrifikációs folyamat még gyorsabb lesz. Az öreg kontinensen már 2026-ben az eladott autóknak több mint 75 százaléka fog valamilyen elektromos hajtáslánccal rendelkezni, míg Japánban több mint 55 százaléka.
Az új stratégia bejelentéséhez kapcsolódik, hogy a Nissan még az idei év elején jelezte, a 2030-as évek elejétől a fejlett piacokon, tehát Európában, Japánban, Kínában és az USA-ban kizárólag hibrid és tisztán elektromos új típusokat fog felvenni kínálatába.
Olcsóbb akkukkal teszik elérhetőbbé az e-autókat
A Nissan nem csupán több elektromos járművet akar kínálni és értékesíteni, de azokat elérhetőbbé is akarja tenni azáltal, hogy kobalt nélküli akkumulátortechnológiát vezet be, és részben ennek jóvoltából 65 százalékkal csökkenti a lítiumion akkuk árát 2028-ig.
Továbbá, sok más OEM-hez, például a Toyotához vagy a Volkswagenhez hasonlóan a Nissan is szilárdtest akkumulátorok fejlesztésébe fektet, hogy 2028-tól ilyen, szilárd elektrolitos akkukkal szerelt autókat is kínálhasson. A Nissan az egyelőre a közlekedésben nem elterjedt technológiától többek között a töltési idő harmadára szorítását várja.
Hogy pedig a növekvő számú elektromos modell „akkuéhségét” kielégítse, a vállalat 2030-ra 130 gigawattóra akkumulátorgyártási kapacitással fog rendelkezni.
Fenntartható átalakulás
Az elektrifikáció útján a Nissan az új, akkumulátorokhoz köthető fenntarthatósági kihívások kezelésére is ügyel. Az autógyártó még 2010-ban alapította meg a 4R Energy-t az olyan technológiák és eljárások kidolgozására, amik lehetővé teszik az elektromos autók akkumulátorainak újragyártását, újrahasznosítását, viszonteladását és újrafelhasználását. A cég jelenleg csak Japánban foglalkozik használt akkumulátorok kezelésével, 2022-től azonban Európában, majd később az Egyesült Államokban is üzemekkel fog rendelkezni.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!