Gyártók Rákapcsol az elektrifikációban a Nissan

Rákapcsol az elektrifikációban a Nissan

autopro.hu/V.M. | 2021.11.30 04:20

Rákapcsol az elektrifikációban a Nissan

Fotó: Nissan's Global Newsroom

Új, az elektrifikációt a középpontba helyező stratégiát mutatott be a Nissan, aminek része az akkumulátorok árának drasztikus csökkentése, illetve, hogy Európában már 2026-ra az eladásai több mint 75 százalékát tegyék ki elektromos modellek.

Hirdetés

A 2030-cal végződő periódust lefedő, Ambition 2030 stratégia keretében a japán autógyártó fel kívánja gyorsítani modellpalettájának elektrifikálását. Ennek érdekében csak a következő öt évben 17,6 milliárd dollárt készül befektetni.

A következő évtized elejéig a Nissan 23 új elektrifikált típust fog piacra dobni – ezek közül 15 darab lesz tisztán elektromos. A kibővített elektromosautó-kínálattal célja, hogy 2030-ra az elektrifikált modellek tegyék ki globális eladásainak több mint felét.

Ami Európát, és a hazai piacot, Japánt illeti, az elektrifikációs folyamat még gyorsabb lesz. Az öreg kontinensen már 2026-ben az eladott autóknak több mint 75 százaléka fog valamilyen elektromos hajtáslánccal rendelkezni, míg Japánban több mint 55 százaléka.

Az új stratégia bejelentéséhez kapcsolódik, hogy a Nissan még az idei év elején jelezte, a 2030-as évek elejétől a fejlett piacokon, tehát Európában, Japánban, Kínában és az USA-ban kizárólag hibrid és tisztán elektromos új típusokat fog felvenni kínálatába.

Olcsóbb akkukkal teszik elérhetőbbé az e-autókat

A Nissan nem csupán több elektromos járművet akar kínálni és értékesíteni, de azokat elérhetőbbé is akarja tenni azáltal, hogy kobalt nélküli akkumulátortechnológiát vezet be, és részben ennek jóvoltából 65 százalékkal csökkenti a lítiumion akkuk árát 2028-ig.

Továbbá, sok más OEM-hez, például a Toyotához vagy a Volkswagenhez hasonlóan a Nissan is szilárdtest akkumulátorok fejlesztésébe fektet, hogy 2028-tól ilyen, szilárd elektrolitos akkukkal szerelt autókat is kínálhasson. A Nissan az egyelőre a közlekedésben nem elterjedt technológiától többek között a töltési idő harmadára szorítását várja.

Hogy pedig a növekvő számú elektromos modell „akkuéhségét” kielégítse, a vállalat 2030-ra 130 gigawattóra akkumulátorgyártási kapacitással fog rendelkezni.

Fenntartható átalakulás

Az elektrifikáció útján a Nissan az új, akkumulátorokhoz köthető fenntarthatósági kihívások kezelésére is ügyel. Az autógyártó még 2010-ban alapította meg a 4R Energy-t az olyan technológiák és eljárások kidolgozására, amik lehetővé teszik az elektromos autók akkumulátorainak újragyártását, újrahasznosítását, viszonteladását és újrafelhasználását. A cég jelenleg csak Japánban foglalkozik használt akkumulátorok kezelésével, 2022-től azonban Európában, majd később az Egyesült Államokban is üzemekkel fog rendelkezni.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink