Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Polestar: a változástól rettegők lassítják az e-autóra való átállást
A Polestar, a teljesen elektromos Polestar 2 és a Polestar 3 crossover gyártója kizárólag akkumulátoros autókat épít, ami miatt egyes elemzők és rajongók az „európai Tesla" becenevet adták a vállalatnak, annak ellenére, hogy az autók Kínában készülnek.
2023-ban a Geely tulajdonában lévő gyártó nagyjából 54.500 autót szállított ki világszerte, ami nem valami nagy szám, de érdemes megjegyezni, hogy a legnagyobb részt a Polestar 2 képviselte. Az autógyártó több autóval a tarsolyában reméli, hogy az idei évtől kezdve megfordítja a szerencséjét, de a vezérigazgató néhány frappáns megjegyzése megnehezítheti ezt a feladatot. Thomas Ingenlath, a Polestar vezetője szerint az elektromos autók elterjedésének lassulásáért azok az emberek a felelősek, akik félnek a változástól.
„Az igazat megvallva, úgy gondolom, az emberek nyitottak az innovációra és a jövő technológiájára, de túl sok embert látok, akik tétováznak ezzel kapcsolatban, és félnek a változástól. Ez egyszerűen nem jó recept a jövőre nézve" – mondta a vállalat vezérigazgatója.
És bár igaz, hogy az emberek nem vásárolnak annyi elektromos járművet, mint amennyit egyes vállalatok gondoltak, a fogyasztók hibáztatása nem éppen igazságos. Különösen azért, mert az iparági adatok újra és újra azt mutatják, hogy a fő okok, amiért az emberek nem vásárolnak több elektromos járművet, a magas vételár, a hiányos töltési infrastruktúra és a hatótávolságtól való félelem. Hiányzik az e-autókkal kapcsolatos oktatás is, például arról, hogy hogyan kell előkondicionálni az akkumulátorokat, milyen akkumulátortípusok vannak, és melyek az előnyeik és hátrányaik, hogyan zajlik a karbantartás, és még sok minden más.
A konkurencia is lassítja a folyamatot
A Polestar vezérigazgatója azt mondta, hogy a rivális autógyártók, akik lassítják az e-autók bevezetését – többek között a General Motors, a Mercedes-Benz és a Ford – csapdába esnek, mert nagyon nehéz rövid időn belül új terméket piacra dobni. Érdemes megjegyezni, hogy a Polestar kizárólag tisztán elektromos autókat gyárt, és emiatt a vezérigazgatója azon a véleményen van, hogy az elektromos hajtás a belső égésű motoroknál jobb technológia – írja az insideevs.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!