Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Otthagyja a Renault-t a Mercedes
A Mercedes-Benz és a Renault régi partnerei egymásnak, az együttműködés a két gyártó között elsősorban a kishaszongépjárművekre, főleg furgonokra terjed ki. A Renault most induló projektjében azonban a németek nem vesznek részt, helyette a saját platformjuk fejlesztésére fókuszálnak.
A stuttgarti székhelyű Mercedes-Benz a Renault-val való együttműködés helyett a saját VAN.EA elektromos platformjára akar összpontosítani, miközben a Renault 2026-tól FlexEVan néven saját platformra épülő akkumulátoros elektromos kisteherautók családját tervezi. Ezt a FlexEVan architektúrát a Renault és a Nissan márkák számára fejlesztik.
A Mercedes-Benz a Reuters információi szerint ebből ki akar maradni. A Mercedes szóvivője azt mondta a Reutersnek, hogy a csoport nem tervez egy közepes vagy nagy furgont a VAN.EA-n kívül más platformon. A hírügynökség szerint a Renault nem volt hajlandó nyilatkozni.
Folyamatosan leépülő kapcsolat
Míg korábban a Daimler és a Renault együtt dolgozott például a dízelmotorok beszerzésén és a közös Twingo-Smart projektben, mára már csak egyetlen szoros kapcsolat maradt a két cég között: a kis Citan furgon és annak a nemrég bemutatott elektromos verziója, az eCitan, ezek ugyanis a Renault Kangoo és az elektromos Kangoo E-Tech technológiájával használnak közös elemeket.
A Mercedes-Benz a maga részéről saját VAN.EA elektromos platformjára összpontosít, amelyre 2026-tól a gyártó összes újonnan kifejlesztett közepes és nagy furgonja épül majd. A gyártó csak a közelmúltban árult el részleteket az architektúráról. A Mercedes-Benz 2030-ra az új platform segítségével 50 százalékra szeretné növelni a teljesen elektromos kisteherautók arányát a portfóliójában. Közbenső célként 2026-ra az arány akár 20 százalékra is emelkedhet. Összehasonlításképpen: 2022-ben a leszállított 411 ezer Mercedes kisteherautóból mindössze 14.700 volt elektromos hajtású.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!