Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Összehúzzák a nadrágszíjat a Volkswagennél
A Volkswagen Csoport euromilliárd értékű megtakarítási programot tervez fő márkája, a Volkswagen számára. A cél a jövedelmezőség növelése, a pénzzel az elektromos átállást szeretnék megalapozni. Sajtóértesülések szerint a program legalább hárommilliárd euróval növelheti az éves eredményt.
A Volkswagen megszorítási terve mellett a modellpaletta átrendezésétől is bevételeinek növelését várja. Ezek az intézkedések magukban foglalják az új modelleket és a gyártás összehangolását a Csoport testvérvállalataival, a Škodával, a Seattal és a VW haszongépjárműves leányvállalatával.
„Úgy látjuk, hogy márkánk – minden erőssége ellenére – nem áll elég szilárd gazdasági pozícióban” – mondta Thomas Schäfer márkafőnök az alkalmazottaknak küldött belső levelében. Hozzátette: a termelés összehangolásával az autógyártó évente akár egymilliárd eurót is megtakaríthat. „Nem a márkákhoz, hanem a platformokhoz igazítjuk üzemeinket. Ez határozza meg, hogy mely modelleket hol gyártják” – jelentette be Schäfer.
A program nem jár leépítésekkel – számolt be céges körökre hivatkozva a Handesblatt. Az autógyártónak azonban hosszú távon kevesebb alkalmazottra lenne szüksége, mivel a vállalat elektromos járművek gyártására tér át, ami kevésbé munkaigényes. A létszámcsökkentés a részleges nyugdíjazás és a távozó dolgozók nem pótlása által valósulna meg.
Az Audi és a Porsche tartja el a Volkswagent
Schäfer „több mint négy százalékra” tette az eladások működési megtérülésére vonatkozó célt a Volkswagen esetében. Az első negyedévben a márka azonban ezt sem tudta tartani, és csak háromszázalékos eladási megtérülést hozott. Ez azt jelenti, hogy lényegében még mindig a Porsche és az Audi nyereségéből finanszírozzák a VW működését, de ez nem működhet hosszú távon.
A Volkswagen márka mintegy 120 ezer embert foglalkoztat csak Németországban. Legutóbb, 2022-ben 4,5 millió autót szállított le, ami a Csoport összértékesítésének csaknem a fele. A VW Csoport átstrukturálása már megkezdődött: május elején Oliver Blume, a VW Csoport vezérigazgatója kilátásba helyezte a Cariad informatikai leányvállalat szinte teljes igazgatóságának leváltását. A szoftveregység problémái évekkel késleltették az Audi és a Porsche termékbevezetését.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!