Gyártók Óriási elektromos offenzívába kezd a Volkswagen Kínában

Óriási elektromos offenzívába kezd a Volkswagen Kínában

autopro.hu/P.B. | 2021.07.23 04:19

Óriási elektromos offenzívába kezd a Volkswagen Kínában

Fotó: Volkswagen Newsroom

A következő egy év egyértelműen az ID-sorozaté lesz a Volkswagennél. A német OEM nem kevesebb, mint százezer ilyen modellt adna el idén Kínában, miközben az év első felében csak 18 ezret sikerült. Az ID modellek sora hamarosan bővül, 2022-ben ugyanis érkezik az ID.Buzz.

Hirdetés

Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezetője arról beszélt, hogy a konszern 80 és 100 ezer közötti ID-modellt fog értékesíteni Kínában az idén. Ehhez nagyon erős második fél évre les szüksége a Volkswagennek, eddig ugyanis 18 ezer elektromos autót értékesítettek Kínában.

Igaz, ehhez jó úton jár az OEM, hiszen a júniusi háromezer kínai ID után júliusra várhatóan sikerül megduplázni az eladásokat, és körülbelül hatezer ID-t ad el a Volkswagen. Ebben segítségére lehet az ID.6-os, ami nemrégiben jelent meg, és az első értékesítési adatai nagyon ígéretesek.

Diess kiemelte, hogy a Volkswagen szeretné megőrizni piacvezető státuszát Kínában, valamint ezt kiterjesztené az elektromos modellekre is. Mint fogalmazott, Kína központi szerepet játszik a Volkswagen 2030-ig tartó stratégiájában.

Jön az ID.Buzz

Először nevezett meg a Volkswagen konkrétumot az elektromos kisbuszával kapcsolatban. A tervek szerint 2022 nyarán jelenik meg Európában az ID.Buzz, majd azt követően az Egyesült Államokban is bemutatkozhat.

A Buzz a legendás „virágos kisbusz” újjászületése, és a modern elvárásokhoz való igazítása. A modell piacra dobásával a Volkswagen szeretné az Egyesült Államokban is erősíteni az elektromos arculatát – írja az Automobilwoche.

Jól halad az elektrifikációval a Volkswagen

Amint arról az autopro.hu is beszámolt, a VW nemrég közzé tette részletes második negyedéves számait. Ebből kiderül, hogy a Volkswagen Csoportba tartozó márkák együttesen 170.939 darab akkumulátoros elektromos járművet értékesítettek 2021 első hat hónapjában, ami több mint kétszeresen múlja felül az egy évvel korábbi számot, és természetesen abszolút rekordnak számít.

Érdekesség, hogy egyelőre főleg Európában működik az elektromos átállás, a 170.939 elektromos autó 76 százalékát értékesítette kontinensünkön a konszern, amivel egyébként az európai elektromos autók piacán 26 százalékos részesedést szerzett.

Christian Dahlheim, a vállalatcsoport értékesítési vezetője a számokhoz hozzáfűzte, hogy idén első alkalommal adhatnak el egymilliónál is több elektrifikált járművet globálisan. Az európai elektromos offenzívának hála a vállalat biztos benne, hogy 2021-ben már megfelel az EU-s szén-dioxid-kibocsátási előírásnak.

Kiemelt Partnereink