Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Opel vezérigazgató: a német gyárak kétszer annyiba kerülnek a PSA-nak, mint a többi
Kérdőjelek jelentek meg az Opel eisenachi üzemének jövője körül, mert bár a telephelyen újabb modell készülhet, a PSA cserébe egy minden németországi Opel-alkalmazottat érintő béralkut követel. Az ügyben már Merkel is megszólalt, akár a német állam is besegíthet az Opelnek.
Kissé bizonytalanná vált az 1800 dolgozót foglalkoztató eisenachi Opel-gyár jövője, miután az üzemi megbízottak elutasították az új tulajdonos, a PSA által kért bérkorrekciót. A francia autógyártó-csoport a bérek visszavágásáért cserébe egy új modell gyártását biztosítaná a németországi üzemnek.
Az ügy már túlterjedt a német telephelyen, hiszen a német és a francia fél feszültségei miatt már Angela Merkel is megszólalt. A kancellár szerint a német szövetségi és a regionális kormány kötelességének érzi, hogy segítsen. Hozzátette azt is, a tárgyalások már zajlanak, részleteket azonban nem árult el.
– Gyáraink fenntartása kétszer annyiba kerül, mint más PSA üzemeké – ezt már Michael Lohscheller, az Opel első embere mondta el, aki egyben azt is leszögezte, nőtt a vállalat jövedelmezősége. Az Opel magas működési költségei, melyek részben a német autóipari szakszervezet, az IG Metall nagy az érdekérvényesítő erejének köszönhetők, már korábban is okoztak feszültséget az új tulajdonos, a PSA számára.
A PSA 2017 februárjában adta hírül, hogy megvásárolja a General Motors európai részlegét. Akkor munkahelyi garanciát ígért az Opel és a Vauxhall dolgozói számára, ezzel nyugtatva meg Merkelt és a német autóipari szakszervezeteket. A korábbi General Motors-leány 2,6 milliárd dollárért kelt el, miután 20 évig veszteséges volt, írta meg a Reuters.
Elemzők szerint azonban nehéz lenne betartani ezt az ígéretet, mivel az Opel továbbra is veszteséges. A menedzsment nyomást gyakorolt a szakszervezeti képviselőkre, hogy mondjanak le a 4,3 százalékos fizetésemelésről, hogy így nagyobb lendületet vehessenek a további befektetések Németországban.
A nagyobb anyagi mozgástérre szükség lenne, hiszen az IG Metall szakszervezet szerint az Opel az eisenachi összeszerelő üzemében 1800-ról ezer főre csökkenhet a dolgozók számát, ha a létező termelési tervezet nem változik. Az Opel menedzsmentje három helyett kétműszakos munkarendben kizárólag egy SUV-ot gyártana Eisenachban. Jelenleg az üzemben az Adam miniautó és a Corsa subcompact modell készül. Utóbbi gyártása jövőre Spanyolországba kerül át, helyét a Mokka SUV veszi át.