Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Online értékesítéssel vészelhetik át az autógyártók a koronavírust
A koronavírus-járvány miatti korlátozások az autógyártókat átállásra késztetik majd az online értékesítési csatornákra az amerikai Gartner piackutató cég szakértője szerint.
Pedro Pacheco a német dpa hírügynökségnek elmondta, hogy ennek informatikai akadálya nincs, hiszen minden autógyár honlapján van már olyan konfigurátor, amivel össze lehet állítani a kívánt jármű felszereltségét. Ehhez már csak a biztonságos fizetési módot és a kontaktmentes átadás módját kell kidolgozni - mutatott rá.
A közvetlen értékesítés tényleges akadályát valójában az iparág berögzült működési modellje jelenti a Gartner szakértője szerint. Minél tovább tartanak majd azonban a kijárási korlátozások és az üzemleállások, annál nagyobb lesz a változtatási kényszer is. „Az eladások drámai mértékű csökkenésére lehet számítani mind Európában, mind az Egyesült Államokban” - mutatott rá. „Mihelyt az autógyárak közül néhányan megkezdik termékeik közvetlen értékesítését, példájukat a többi is azonnal követni fogja.”
„A krízishelyzet alaposan lerövidítette azt az időt, amit az autógyárak alkalmazkodás nélkül át tudnak vészelni” - fejtette ki. A forgalomcsökkenés egyúttal az innovációs tempót is lelassította az ágazatban, mivel „számos projektet jegelniük kellett”. Hozzátette: azok kerülnek majd ki nyertesen a jelenlegi helyzetből, akik a legtalálékonyabban csökkentik költségeiket.