Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Olcsó kínai márkát vezet be a Volkswagen
A Volkswagen-csoport egy olcsó márka bevezetésén dolgozik Kínában, ám a projekt nem halad zökkenőmentesen, mivel a gyártó mérnökeinek nehezen találják csak meg a kívánt profit eléréséhez szükséges költségcsökkentési területeket.
Martin Winterkorn, a VW vezérigazgatója a Genfi Autószalonon elmondta, hogy hamarosan tájékoztatást adnak a projekt menetéről. Winterkorn kiemelte, hogy a kezdeményezés három évvel ezelőtt született, azzal a céllal, hogy több vásárlót csábítsanak magukhoz Kínában és más fejlődő piacokon.
Az elmúlt években a német gyártó többször is elmondta, hogy több munkára van szükség a megfelelő költségcsökkentés eléréséhez, mielőtt az első modell megszülethetne. 2013-ban Winterkorn arról tájékoztatott, hogy az első modellt 6 és 7 ezer euró közötti áron dobják piacra. A múlt év elején a VW bejelentette, hogy megszületett a Kínában gyártandó jármű formaterve és kialakítása.
A VW számára egy költséghatékony modell bevezetése új irányt jelentene, mivel a vállalat húzóerejét az elmúlt években főként a prémium márkák, az Audi, a Porsche és a Bentley adták.
A Volkswagen a legsikeresebb külföldi gyártó Kínában, ahol a vállalat VW, Audi és Skoda modelleket is gyárt helyi partnerein, a FAW-n és a SAIC Motor Corporationön keresztül. Az ázsiai ország a német konszern legnagyobb piaca, miután a nemzetközi eladások harmadát adja.
Jochem Heizmann, a VW kínai igazgatója tavaly novemberben elmondta, hogy a gyártó 2018-ig az előzetesen bejelentett évi 4 milliós darabszámot meghaladó kapacitásbővítés bevezetését tervezi a kínai üzemeiben. Összehasonlításként 2013-ban a VW 3,1 millió járművet gyártott az országban.
Múlt pénteken a konszern arról tájékoztatott, hogy az Oroszországban és Brazíliában tapasztalható gazdasági problémák hatására elképzelhető, hogy kudarcba fullad a gyártó azon terve, hogy növelje bevételeit az idei év során.
Via autonews.com