Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Olaszország is döntött a belső égésű motorokról
Olaszországban a személyautók esetében 2035-től, a kisteherautók és könnyű áruszállítók esetében pedig 2040-től tilos lesz belső égésű motorral szerelt új járművek forgalomba helyezése. Olaszország közel sem az első európai ország egy ilyen tiltással.
Az Európai Bizottság útmutatását követve Mario Draghi kormánya december 13-án elfogadta azt a törvényt, mely 2035-től a belső égésű motorral szerelt személyautók, 2040-től pedig az ilyen könnyű tehergépkocsik esetében megtiltja a forgalomba helyezést. Egyszerűbben fogalmazva 2040-től Olaszországban csak buszokat és nehéz tehergépkocsikat lehet forgalomba helyezni hagyományos hajtással.
Olaszország mellett a közelmúltban Norvégia, Hollandia, Franciaország és az EU-ból kilépett Nagy-Britannia hozott hasonló rendelkezést, ugyanakkor Németországban egyelőre nem kell számítani ilyen tiltásra – ott ugyanis hiába kerültek be az új kormánykoalícióba a Zöldek, a kormánypártok között nincs egyetértés a kérdésben.
Nem csak az akkumulátoros elektromos járművekre gondoltak
A rendeletet kísérő dokumentum szerint a „technológiai semlegesség” elve szerint kell szén-dioxid-mentesíteni a közlekedést, ezáltal nemcsak az elektromos járműveket, hanem a hidrogénben rejlő potenciált is növelni kell, valamint – átmenetileg – a bioüzemanyagok alapvető szerepének elismerése is napirendre kerül.
A kormány a belső égésű motorok kivonásáról szóló bejelentés során konkrét intézkedéseket nem nevezett meg a közlekedési átállás előmozdítására.
Ezzel együtt az olasz kormány továbbra is arra törekszik, hogy 2035-től mentesüljenek a belső égésű motorok fokozatos megszüntetése alól az olasz sportautó-gyártók, így például a Ferrari és a Lamborghini – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!