Gyártók Nemcsak modellt, új kategóriát is bevezet az Opel

Nemcsak modellt, új kategóriát is bevezet az Opel

autopro.hu/P.B. | 2021.08.25 10:20

Nemcsak modellt, új kategóriát is bevezet az Opel

Fotó: Opel Pressroom

Augusztus 25-én egy nagyon kicsi autóval robbantott nagyot az Opel – megjelent az első SUM, a Rocks-e, a városi használatra tervezett elektromos miniautó. A gyártó szerint ez a modell csökkenti a különbséget a rollerek és az autók között a városi mobilitásban.

Hirdetés

Megjelent az Opel Rocks-e, a gyártó első elektromos miniautója, ami az Opel szerint egyben egy új kategória bevezetése is. A SUM (Sustainable Urban Mobility – fenntartható, városi mobilitás) neve a kis ökológiai lábnyomára és a városi használhatóságra utal. Vitatható, hogy például a kínai Wuling Mini után hogyan lehet a kategória első modellje a Rocks-e, de kétségtelen, hogy eddig nem használták ezt a megnevezést.

Nem véletlenül hoztuk fel a kínai példát. A Rocks-e nem kínál sokkal többet annál, mint az A-ból B-be való eljutás elektromos hajtással. Az egyetlen plusz egy elektromos rollerhez képest, hogy esőben, hóban vagy szélben is ugyanolyan kényelmesen utazhatunk a 2,41 méter hosszú, kétszemélyes miniautóban. Érdekesség, hogy Németországban már 15 év felett vezethetik az autót az AM-jogosítvánnyal, ami a magyar A-kategória megfelelője – robogót vagy mopedautót lehet vele vezetni hazánkban.

Elektromos autót mindenkinek

Az Opel célja ezzel a járművel, hogy mindenki számára elérhetővé tegye az elektromobilitást. Bár a gyártó nem nevezett meg pontos árat, közleménye szerint jócskán egy kisautó vételára alatt lesz a belépőmodell ára, míg a lízing díja alig kerül többe, mint egy jegy a városi tömegközlekedésre.

Fotó: Opel Pressroom

Az autó kifejezetten városi forgalomra való: 2,41 méter hosszú, 1,39 méter széles (behajtott tükrökkel) – a parkolás tehát nem fogok komolyabb gondot okozni. A jármű súlya 471 kilogramm, ennek köszönhetően segédmotorkerékpárnak számít a hivatalos besorolás szerint, így akár 15 éves kortól lehet vezetni.

A gyártó szerint a Rocks-e tökéletes megoldás a fiatalok számára iskolába vagy munkába járni, különösképpen városokban. A 45 kilométer/órás végsebességgel egyébként sem érdemes országútra menni, de a 75 kilométeres hatótávolság is inkább a városon belüli rohangálásra van szabva – viszont az 5,5 kilowattórás akkumulátort 3,5 óra alatt fel lehet tölteni az otthoni hálózatból is.

Az utastér is a fiataloknak szól

Az anyósülés oldalán az ajtó a hagyományos irányba nyílik, míg a sofőr oldalán hátrafelé. A sofőr ülése állítható, míg a jobboldalon „kényelmes a lábtér” az Opel szerint – a belsőt úgy tervezték, hogy még egy 190 centiméter magas ember számára is kényelmes legyen.

Fotó: Opel Pressroom

A váltó és a műszerfal is sallangmentes: van üres, hátramenet és „drive” üzemmód, erről tájékoztat a műszerfal is, emellett a sebességet, az akku töltöttségi állapotát, a maradék hatótávolságot és a megtett kilométerek számát mutatja a visszajelző.

A nagy ablakoknak köszönhetően a kilátás remek, ráadásul a tetőablak alapfelszereltség ennél a modellnél. A Rocks-e az alapfelszereltség mellett „Klub” és „TeKno” változatban lesz elérhető. Az értékesítés Németországban kezdődik, a többi piacon 2022-ben jelenhet meg az autó.

Kiemelt Partnereink