Gyártók Nem veszítik el karakterüket a sportos Audik

Nem veszítik el karakterüket a sportos Audik

autopro.hu/M.M. | 2023.07.27 04:20

Nem veszítik el karakterüket a sportos Audik

Fotó: Audi MediaCenter

Az ingolstadti székhelyű cég teljesítményorientált divíziójának, azaz az Audi Sportnak a kínálatában 2030-ra kizárólag 100 százalékban elektromos modellek lesznek megtalálhatóak. Ekkorra az RS3-tól kezdve az RS7-ig mindegyik gyors és erős autónak megérkezik majd a villanyhajtású utódja.

Hirdetés

Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezére szerint az Audi jobban fog fókuszálni az RS márkára az elkövetkezendő években. A német cég az RS e-tron GT rendkívül sikeres formulájára építve, sportos jellemzőkkel és célirányosabb stílusjegyekkel tervezi kiegészíteni a standard modelljeit.

Változik a piac

Sebastian Grams, az Audi Sport vezérigazgatója rámutatott az e-tron GT sorozat népszerűségére, amelynek ráadásul minden harmadik darabja RS kivitelben jön le a gyártósorról, alátámasztva Grams állítását, miszerint „a világ változik, ahogy a megcélzott portfóliónk és a célpiacunk is”. Azonban a vállalat elkötelezett aziránt, hogy az RS jelvény megtartsa a jelentőségét, és ne váljon csupán egy felszereltségi szintté.

„Az új, fiatalokból álló célcsoportokra is fókuszálnunk kell, ezért határozottan hiszünk abban, hogy a villamosítás és a nagy teljesítmény nagyon-nagyon jól megférnek egymás mellett” – fejtette ki Grams.

Sorra érkeznek az elektromos RS-ek

A közeljövőben megjelenő, RS verzióban is érkező A6 e-tron kombi, valamint Q6 e-tron crossover lesznek az Audi Sport első teljesértékű elektromos autói, amiket azonban hamar követni fognak az A3, az A4, az A6 és az A7 helyére lépő villanyhajtású utódok sportos verziói.

Habár az Audi még nem erősítette meg az A7 e-tron kivitelű modelljét, Marc Lichte vezető dizájner olyan szavakkal illette a nemrég bemutatott Activesphere koncepcióautót, hogy úgy néz ki „mint egy A7 megemelve”, valamint felvetette, hogy 2027 környékén sorozatgyártású modell is érkezhet belőle, amelyet kétségen kívül követne egy RS verzió is. A márka most azon dolgozik, hogy „hogyan lehet különleges karaktert adni a külső dizájn szempontjából egy RS-modellnek” – mondta Grams.

El kell térni a „normáltól”

„Úgy gondoljuk, hogy különbségnek kell lennie egy normál és egy RS modell között. Az elektromos világban ennek egy egyedi vásárlói ígéretnek vagy egy jellegzetes vonásnak kell lennie” – folytatta az Audi Sport vezérigazgatója az Autocarnak nyilatkozva.

A nagy teljesítményű elektromos autókkal kapcsolatos prioritásait és jövőképét megosztó Grams – akinek a saját elmondása szerint „a motoroké a szíve” – kijelentette, hogy a hagyományos Audiktól való nyilvánvaló különbözés továbbra is az RS termékcsalád jellemzője marad, nem csak a dizájnban és a felszereltségben, hanem a vezetési élményben és hangban is.

Nem csak a dizájn lesz különleges

„Elektromos kivitelű autókkal is lehet különleges vezetési módokat kialakítani és speciális hangot adni a hajtásláncnak. Ezt már bizonyítottuk az RS e-tron GT-vel, ahol hangmérnököket alkalmaztunk arra, hogy létrehozzunk egy olyan hangot, ami elég karakteres egy RS modellhez. Ezeket az új szabadalmakat kell átültetnünk az autóinkba, a technológiánkba” – folytatta Grams.

Az Audi Sport vezérigazgatója azt nem árulta el, hogy a vállalat öthengeres vagy V8-as hangokat tervez-e használni az RS elektromos autókban, azonban a sportosabb RS e-tron GT-ben is egy szintetikus motorhangot hallhatunk, ha rálépünk a gázra.

Természetesen nem csak a hang fogja megkülönböztetni ezeket az autókat az utakon a többi Auditól. Grams elmondta, hogy mivel a nyomaték-, valamint a teljesítménygörbe testre szabásában is több teret kapnak majd a vállalat mérnökei, „speciális karakterisztikát lehet majd tervezni az elektromos hajtásláncnak, még jobban is, mint egy belső égésű autó esetében.”

„Ezt is az RS e-tron GT-nek hála tanultuk meg” – mondta Grams, hozzátéve: „a visszajelzések pedig eléggé pozitívak”, illetve, hogy az elektromos hajtásláncok „több kísérletezést engednek a mérnökeinknek.”

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink