Gyártók Nem vágynak elektromos autókra a Mercedes vásárlói

Nem vágynak elektromos autókra a Mercedes vásárlói

autopro.hu/P.B. | 2023.11.16 04:20

Nem vágynak elektromos autókra a Mercedes vásárlói

Fotó: Mercedes me media

Az eladások alapján egyelőre nem lopta be magát az emberek szívébe a Mercedes az EQ modelljeivel – a gyártó eladásai elmaradnak a várakozásoktól. A tervek szerint az elektromos járművek második hullámával 2025-től megváltozik a helyzet.

Hirdetés

Amikor a Mercedes EQS két évvel ezelőtt megjelent a piacon, hatalmas volt az elvárás a szériával szemben. A várakozások szerint a csúcsminőség, a futurisztikus dizájn és a Hyper Screen infotaitment rendszer az első, tisztán elektromos platformra épülő zászlóshajót bestsellerré tették volna, a modell akár a Teslával is felvette volna a versenyt. Az eladók titkon még abban is reménykedtek, hogy az EQS olyan népszerű lesz, mint a belső égésű motorral szerelt S-osztály, Ola Källenius ennél visszafogottabb volt, de az idei évre kezdetben 50 ezer példányos értékesítést várt.

A várakozások nem váltak valósággá: az első kilenc hónapban az EQS-ből és a sokkal népszerűbb EQS SUV-ból együttesen mindössze 26.300 darabot adtak el globális szinten, a limuzin önmagában már meg sem jelenik az értékesítési jelentésben. Ha megnézzük az USA-t, kiderül, miért. Itt az EQS-ből csak 1100 darab fogyott júliustól szeptemberig, ami 55 százalékos csökkenés a második negyedévhez képest. Az amerikai befektetői magazin, a „TheStreet” a közelmúltban csalódott kereskedőkről számolt be, akiknek az udvara tele van Mercedes elektromos autókkal.

A lap szerint a Mercedes elektromos autói átlagosan 82 nap alatt kelnek el, míg a BMW és az Audi átlagosan 38 és 46 nap alatt képes értékesíteni az elektromos járműveket. Ugyanez a kép a német autókereskedésekben is: „az EQ sorozatú járművek ólomként állnak a mi udvarainkon” – mondta egy névtelenséget kérő Mercedes-partner az Automobilwochének.

Nőttek az eladások ugyan, de nem véletlenül

A vállalat kilenc hónap után jelentős növekedésről számolt be az elektromos autókat illetően, a Smartot is beleértve az értékesített tisztán elektromos modellek száma 82 százalékkal 174.500 darabra nőtt. Ám a számok csalókák: a 2022-es bázis az alkatrészhiány miatti lemaradás okán alacsony, ehhez képest történt a növekedés. Az eladásokon belül az elektromos modellek részesedése továbbra is szerény a Mercedes-nél, 11,4 százalék. A versenytárs BMW ugyanebben az időszakban 246.867 elektromos autót adott el - beleértve a Minit is -, és az év végére a teljes eladások 15 százaléka lehet elektromos.

Az nem volt titok, hogy a Mercedes problémákkal küzd az elektromos átállás során. Källenius még májusban a közgyűlés előtti beszédében már elismerte, hogy a 2025-ös időközi célt, amikorra az eladások 50 százalékának elektrifikált autókból kell állnia, nem tudja tartani a Mercedes.

„Mától az évtized közepe 2026” – mondta akkor beszédében. A 2030-ra tervezett teljes elektromos átállást is nehéz lesz megvalósítani, igaz, ezzel kapcsolatban eddig is úgy fogalmazott a vállalat, hogy „ha a piaci feltételek lehetővé teszik”, akkor lesz ez a cél.

A vevők még nem akarnak elektromos átállást

A Mercedes vásárlói továbbra is a belső égésű motort részesítik előnyben. „Az új E-osztályt és a GLC-t kitépik a kezünkből, miközben az elektromosok egyáltalán nem futnak” – mondta egy magas rangú menedzser, aki nem akarja nyilvánosságra hozni a nevét. Csak az olcsóbb családi modellek, például az EQA és az EQB iránt nő a kereslet – írja az Automobilwoche. A lap szerint főleg a luxusszegmensben jelent gondot, hogy a vevők elvárásait nem mindig tudják kielégíteni az elektromos modellek.

A Mercedes az elektromos autóinak következő, 2025 után megjelenő generációjától várja a kereslet komolyabb fellendülését. Az elektromos autók új hullámával a Mercedes búcsút is mond az EQ névnek. Mivel 2025-től minden architektúra elektromos alapú lesz, a figyelemfelkeltő névre már nem lesz szükség. A kompakt autók új generációjával és az IAA-n bemutatott új CLA-val a Mercedes visszatér a régi arculatához.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink