Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem sokat válogathat, aki a Passat utódjára vágyik
A 2026-os megjelenéssel tervezett Trinity modellel a Volkswagen radikálisan csökkenteni akarja a változatok számát. Ez nem áll meg a fényezésnél sem, könnyen lehet, hogy csak öt színváltozat közül válogathatnak a vevők.
Aki Volkswagen Golfot vesz, és nem áll meg a gyártó által kínált alapfelszereltségnél, hanem maga állítja össze az autót a felszereltségek szerint, az jó eséllyel egy teljesen egyedi terméket hoz létre: tisztán matematikai alapon 10 millió kombináció lehetséges a modellváltozatok, felszereltségi csomagok és színek kombinációjában – hívja fel rá a figyelmet az Automobilwoche.
A tervek szerint 2026-ban megjelenő Trinity modellel a VW radikálisan csökkenteni akarja a választási lehetőségeket: száznál is kevesebb variáció készülhet az új zászlóshajóból az összes felszereltségeket és változót figyelembe véve. Fényezésből például lehet, hogy csak öt különböző lesz.
Az Automobilwoche információi szerint a Volkswagen belsőleg is csak 60 változattal tervez a Trinity-ből. A változókat még az új alaptulajdonságoknál is redukálják, mint a fényezés: „A színek számát is szeretnénk csökkenteni” - mondta Gjuki Tettenborn, a Trinity projektmenedzsere az IZB Nemzetközi Beszállítói Vásáron az Automobilwoche-nak.
„Jelenleg öt színt tervezünk. Ez azonban még nem dőlt el véglegesen. Még minden egyeztetés alatt áll” – tette hozzá.
Gyorsabb lesz így a gyártás
Nem véletlenül döntött így a Volkswagen. A kevesebb változat esetén ugyanis csökkentehető a gyártási idő. Tettenborn jelentősen csökkenteni szeretné a rendelkezésre álló ülések, kerekek és felszerelési csomagok számát is. A cél az, hogy tíz órán belül megépítsék a Trinity-t az új wolfsburg-warmenaui üzemben.
„A mi szemünkben ez a Bajnokok Ligája. A változatok számának csökkentése pedig e cél elérésének egyik kulcsa” – mondta Sebastian Schmickartz, az új Trinity üzem építésének vezetője. Ezen túlmenően az automatizálás mértékének jelentősen növekednie kell - az összeszerelés automatizálási foka hagyományosan alacsony. Eddig ez a szám mindössze tíz százalék, a Trinity esetében ezt 20-30 százalékra szeretnék növelni.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!