Gyártók Nem sokat válogathat, aki a Passat utódjára vágyik

Nem sokat válogathat, aki a Passat utódjára vágyik

autopro.hu/P.B. | 2022.10.14 06:18

Nem sokat válogathat, aki a Passat utódjára vágyik

Fotó: Volkswagen Newsroom

A 2026-os megjelenéssel tervezett Trinity modellel a Volkswagen radikálisan csökkenteni akarja a változatok számát. Ez nem áll meg a fényezésnél sem, könnyen lehet, hogy csak öt színváltozat közül válogathatnak a vevők.

Hirdetés

Aki Volkswagen Golfot vesz, és nem áll meg a gyártó által kínált alapfelszereltségnél, hanem maga állítja össze az autót a felszereltségek szerint, az jó eséllyel egy teljesen egyedi terméket hoz létre: tisztán matematikai alapon 10 millió kombináció lehetséges a modellváltozatok, felszereltségi csomagok és színek kombinációjában – hívja fel rá a figyelmet az Automobilwoche.

A tervek szerint 2026-ban megjelenő Trinity modellel a VW radikálisan csökkenteni akarja a választási lehetőségeket: száznál is kevesebb variáció készülhet az új zászlóshajóból az összes felszereltségeket és változót figyelembe véve. Fényezésből például lehet, hogy csak öt különböző lesz.

Az Automobilwoche információi szerint a Volkswagen belsőleg is csak 60 változattal tervez a Trinity-ből. A változókat még az új alaptulajdonságoknál is redukálják, mint a fényezés: „A színek számát is szeretnénk csökkenteni” - mondta Gjuki Tettenborn, a Trinity projektmenedzsere az IZB Nemzetközi Beszállítói Vásáron az Automobilwoche-nak.

„Jelenleg öt színt tervezünk. Ez azonban még nem dőlt el véglegesen. Még minden egyeztetés alatt áll” – tette hozzá.

Gyorsabb lesz így a gyártás

Nem véletlenül döntött így a Volkswagen. A kevesebb változat esetén ugyanis csökkentehető a gyártási idő. Tettenborn jelentősen csökkenteni szeretné a rendelkezésre álló ülések, kerekek és felszerelési csomagok számát is. A cél az, hogy tíz órán belül megépítsék a Trinity-t az új wolfsburg-warmenaui üzemben.

„A mi szemünkben ez a Bajnokok Ligája. A változatok számának csökkentése pedig e cél elérésének egyik kulcsa” – mondta Sebastian Schmickartz, az új Trinity üzem építésének vezetője. Ezen túlmenően az automatizálás mértékének jelentősen növekednie kell - az összeszerelés automatizálási foka hagyományosan alacsony. Eddig ez a szám mindössze tíz százalék, a Trinity esetében ezt 20-30 százalékra szeretnék növelni.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink