Gyártók Nem nő tovább az autók tömege a BMW szerint

Nem nő tovább az autók tömege a BMW szerint

autopro.hu/D.Á. | 2022.04.29 06:22

Nem nő tovább az autók tömege a BMW szerint

Fotó: BMW PressClub Global

Az autógyártók szeretik hangoztatni, milyen zöldek és takarékosak az új modelljeik, de azt általában elfelejtik megemlíteni, hogy milyen nehezek is az új, főleg elektromos autók. A tömeg nagyban tudja rontani az energiahatékonyságot és a menettulajdonságokat, ezért fontos minél alacsonyabban tartani. A BMW szerint már nem fognak tovább nehezedni az autók a jövőben.

Hirdetés

A BMW jelenlegi kínálatának legnehezebb típusa az új i7 a maga 2640 kilogrammjával, ezt pedig szorosan követi a 2480 kilogramm tömegű X7. A 7-es széria projektmenedzsere, Christoph Fagschlunger szerint azonban aggodalomra semmi ok, ezek a legnehezebb modellek, ami személyautóban elképzelhető, ennél nincs és nem is lesz feljebb. Elmondta, a személyautós jogosítványkategória által megszabott tömegkorlátozásoknak bőven megfelel az i7 és az X7.

Az új BMW i7

Az új BMW i7 | Fotó: BMW PressClub Global

Fagschlunger szerint nem sok mozgástér van már az autók súlyát tekintve, és ennek számos oka van. A BMW-nek, mint személyautógyártónak meg kell felelnie minden, tömegre vonatkozó előírásnak. Az autók tömegének látszólag végeláthatatlan növekedésének két jelentős oka a biztonsági normák teljesítése és az elektrifikáció, de Fagschlunger beismerte, hogy a luxus és a kényelem járul leginkább hozzá a folyamatos súlynövekedéshez. Egy modern, elektromosan számos irányban állítható vezetőülés például legalább 40 kilogrammal lett nehezebb az elmúlt 20 évben.

Az új BMW X7

Az új BMW X7 | Fotó: BMW PressClub Global

Határt szab a technológia és a józan ész?

Hamarosan a projektmenedzser szerint is eljön az a határ, amikor már az autók nem férnek be a garázsokba, vagy nem tudnak befordulni egy-egy utcába. A komfort nem lesz többé probléma, Fagschlunger szerint a technológia fejlődése a könnyítés irányába mutat. A menetzajokat például egyre hatékonyabban lehet digitális zajkioltással csökkenteni a nehéz hangszigetelések helyett.

A BMW az egyik olyan márka, amelynek autói rendkívüli mértékben nehezedtek az utóbbi időben, de ezek szerint ez a tendencia elhalni látszik. Az i7 és az X7 addig maradnak a márka legnehezebb modelljei, amíg piacra nem kerül az XM SUV, amiről Fagschlunger megerősítette, hogy még az i7-nél is nehezebb lesz.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink