Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem győzték meg a szakszervezetet az autógyártók
Az Egyesült Államok legnagyobb autóipari szakszervezete, a United Auto Workers (UAW) elutasította mindhárom nagy amerikai autógyártó új kollektív szerződésre vonatkozó ajánlatát. Ezzel tovább nőtt a potenciálisan óriási károkat okozó sztrájk valószínűsége.
A Stellantis, a General Motors és a Ford, azaz a tengerentúlon együttesen a „Nagy háromnak” is nevezett autógyártóknak a sztrájk elkerüléséhez szeptember 14-ig kellene megegyeznie az új kollektív szerződésekről a 146 ezer dolgozójukat tömörítő szakszervezettel, az álláspontok azonban továbbra is messze vannak Shawn Fain, az UAW elnöke szerint.
Fain a Facebookon közvetített beszédében számolt be arról, hogy mindhárom gyártó ajánlatait elutasították. Egyúttal aláhúzta: „Meg akarunk egyezni. Készek vagyunk egy egyezségre. De egy olyan egyezséget akarunk, ami díjazza az áldozathozásunkat és a hozzájárulásunkat.”
Az UAW többek között a bérek négy év alatti 46 százalékos emelését, a kezdő és veterán dolgozók számára azonos fizetések biztosítását, illetve 32 órás munkaheteket akar kiharcolni.
Fain, a háttérben egy „Nagy három ajánlatai” feliratú szemetessel, a vállalatok ajánlatait elégtelennek nevezte, bár megjegyezte, hogy felfedezhető némi közeledés az álláspontokban.
A Reuters szerint a Stellantis szeptember 8-án 14,5 százalékos béremelésről tett ajánlatot, míg korábban a Ford 9 százalékos béremelésre mutatott hajlandóságot – később aztán 10 százalékra módosította ajánlatát. A GM 10 százalékos fizetésemelést ajánlott a következő négy éves periódusban.
Mindenkinek fájna
Egy sztrájk jelentős károkat okozhatna az autógyártóknak, a fogyasztóknak, és még a beszállítóknak is, melyek közül soknak a végső csapást jelentheti egy elhúzódó munkabeszüntetés.
A várható károk mértékét mutatja, hogy a General Motors 2019-ben 3,6 milliárd dollár adózás előtti veszteséget könyvelt el, miután szakszervezeti tagjai hat hétig sztrájkoltak.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!