Gyártók Nem fűzi szorosabbra pénzügyi kapcsolatát a Nissan és a Renault

Nem fűzi szorosabbra pénzügyi kapcsolatát a Nissan és a Renault

autopro.hu/V.M. | 2019.12.22 06:20

Nem fűzi szorosabbra pénzügyi kapcsolatát a Nissan és a Renault

A konszern életét a Ghosn-ügy keserítette meg, a vállalat új vezetője ugyanakkor kifejezte az együttműködés melletti elkötelezettségét. Ezen felül ígéretet tett a második legnagyobb japán autógyártó nyereségességének javítására, hozzátéve, hogy ígérete beváltását nagyban segítené, ha a vállalat reálisan elérhető célokat állítana maga elé.

Hirdetés

Még hosszú út áll a szövetség előtt

A Renault két évtizede mentette meg a Nissant a pénzügyi összeomlástól, amelynek eredményeként ma 43,4%-os részesedéssel bír benne. A két partner viszonya azonban megromlott, mióta a két vállalat elnökét, Carlos Ghosnt hűtlen kezeléssel vádolták meg, majd menesztették pozíciójából. Az 53 éves Uchida előtt álló kihívások egyike a két fél kapcsolatának helyreállítása.

Uchida, csakúgy mint szeptemberben lemondott elődje, Hiroto Saikawa, ellenzi a két cég egyesítését. Azt is elmondta, hogy „a Renault-val való szorosabb pénzügyi kapcsolat kialakítása nem prioritás rövid távon”.

Hozzátette, hogy a Mitsubishit is magába foglaló szövetségnek újra kell gondolnia, hogy hogyan tudna hozzájárulni tagjainak bevételeihez és nyereségességéhez.

Át kell gondolni a célkitűzéseket

A japán gépkocsigyártó az elmúlt tizenegy év legalacsonyabb éves nyereségére készül, emellett osztalékát is 65 százalékkal kényszerült csökkenteni. Problémáival egy olyan időszakban kell szembenéznie, amikor az iparágat olyan változások formálják, mint például az elektromobilitás.

Uchida szerint a vállalat pénzügyi helyzetének stabilizálásában kulcsszerephez juthat a több új modell, illetve technológia bevezetése, ahogyan az is, ha „kihívást jelentő, de teljesíthető” célokat állítanak maguk elé. Elmondása szerint megszokottá vált az elérhetetlen célok kitűzése, ami ahhoz vezetett, hogy a középpontba a rövid távú eredmények hajszolása került. A piaci részesedés növelésére irányuló agresszív törekvések pedig rombolták a márkáról kialakult képet, amit az amerikai piacon alkalmazott jelentős árkedvezmények is alátámasztanak – írta a Reuters.

Kiemelt Partnereink